جزئیات فعالیت های دانش بنیان و پژوهش محور واحد اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به تشریح فعالیت های دانش بنیان و پژوهش محور واحد اردبیل پرداخت.

دکتر اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز گفت: از جمله راهبردهایی که از سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی است، می توان به کاهش اتکای واحدها به شهریه های دانشجویی اشاره کرد.در این راستا باید استفاده از منابع غیر شهریه ای را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: گفتنی است در رابطه با درآمدهای غیر شهریه ای سیاست های کلی مشخص شده است و متناسب با شرایط منطقه برنامه ریزی های لازم در این راستا صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: بر اساس شرایط منطقه ای، مسئولیت های استانی تعریف شده است، در عین حال دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری فعالیت هایی را به طور مستمر انجام می دهد، در چنین شرایطی شاهد آن هستیم که توسعه دانشگاه با توسعه استانی پیوند می خورد.

وی بیان کرد: همان طور که می دانید محور توسعه استان اردبیل گردشگری است، ما نیز در حوزه گردشگری و سلامت ورود کرده و در این حوزه ها مباحثی را تعیین کرده ایم که با استقبال مسئولان منطقه ای نیز مواجه شده است.

دکتر رسولی اضافه کرد: طرح هتل آموزشی در سرعین پیگیری می شود، همچنین در حال اجرای طرح اکوتوریسم و تقویت شرکت های دانش بنیان هستیم و توسعه این شرکت ها را به جد دنبال کرده و در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی اظهار داشت: اخیرا موفق به تاسیس یک شرکت دانش بنیان مبتنی در فناوری نوین در یکی از ساختمان های واحد شده ایم که در آن 10 محصول و گیاه دارویی تولید می شود. همچنین تلاش می کنیم ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری خالی در دانشگاه نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پایان تاکید کرد: در مزارع دانشگاه نیز در حال اجرای طرح هایی هستیم که بتوانیم بهترین بهره وری را از این مزارع داشته باشیم. همچنین در بحث آموزش های کوتاه مدت نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است. استفاده بهینه از سالن ها، مجتمع های ورزشی و اقامت گاه ها نیز در دستور کار قرار دارد.

201

کد خبر: 955132

وب گردی

وب گردی