«مفازا» با رویکرد وحدت جهان اسلام تهیه شده است

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر، گفت: مسابقه مفازا که از اول ایام ماه مبارک رمضان آغاز شد، به قرآن مربوط می شود و ظرفیت گردآوری مسلمین نزد یکدیگر را دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سیدمحمد حسینی در نشست مطبوعاتی یازدهمین دوره مسابقات بین المللی «ان المتقین مفازا» که صبح امروز در شبکه الکوثر برگزار شد، اظهار کرد:هدف اصلی ما در حوزه برنامه مفازا همگرایی در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: این مسابقه به قرآن مربوط می شود و ظرفیت گردآوری مسلمین نزد یکدیگر را دارد.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر به تاکیدات های رهبری مبنی بر وحدت جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری در صدد هستند که میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند اما ما طیف وسیعی از مسلمانان را براساس توصیه های مقام معظم انقلاب گرد هم جمع می کنیم که این ظرفیت در هیچ یک از برنامه های سیماوجود ندارد.

حسینی درباره جزییات این مسابقه، یادآور شد: مسابقه مفازا در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شده است و 5 داور از کشورهای ایران، مصر، سوریه، عراق و لبنان حضور دارند.

وی افزود: داورانی که در مرحله نیمه نهایی حضور دارند از ایران، مصر، عراق و سوریه هستند.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر گفت: یکی دیگر از ویژگی هایی که مسابقه مفازا دارد این است که برندگان از طریق تماس تصویری اسکایپ در برنامه شرکت می کنند.

حسینی به از گسترش مسابقه مفازا اشاره کرد و ادامه داد: قرار است که شعبه دیگر این مسابقه برای کودکان 8 الی 16 سال برگزار شود که در واقع یک مسابقه تقلیدی است. در تلاش هستیم برای گروه های دیگر هم این برنامه را در نظر بگیریم که البته هنوز در مرحله طراحی است.

وی با اشاره به اینکه در نهایت 5 نفر در این مسابقه برگزیده می شوند، گفت: 450 نفر در این مسابقه از 50 کشور مختلف شرکت کردند که از میان 10 نفرشان هم بانوان بوده اند.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر با اشاره به اینکه جوایز ارزنده ای برای برگزیدگان این مسابقه درنظر گرفته شده است، افزود: برای 5 نفر برگزیده این مسابقه در راستای سیاست های ارزی جمهوری اسلامی ایران جوایزی را در نظر گرفته ایم. 180 میلیون تومان به نفر اول، 150 میلیون به نفر دوم، 120 میلیون به نفر سوم، 90 میلیون به نفر چهارم و 60 میلیون به نفر پنجم این مسابقه تعلق می گیرد.

حسینی همچنین یادآور شد: در ماه مبارک رمضان برنامه های دیگری هم در لیست برنامه های شبکه داشتیم که یکی از مهم ترین آنها «الوجه الاخر» است که با رویکرد همگرایی جهان اسلام تولید شده است.

وی ادامه داد: از تمامی فرقه های اسلام در این برنامه شرکت کرده اند و درباره تمام موضوعات جهان اسلام بحث کردند. برنامه خوبی است که بازخورد مناسبی هم داشت.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر با اشاره به اینکه پخش «الوجه الاخر» تا آخر ماه مبارک رمضان پایان می یابد، گفت: این برنامه قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان تمام شود اما باتوجه به استقبال مردمی پس از این ماه سری دوم این برنامه دوباره آغاز می شود.

حسینی گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه های دیگری از جمله «فقه الاسلام» و برنامه حلقه سبز هم پخش شد که هر دو با رویکرد گردآوری مسلمانان تهیه شده است.

وی در خصوص قصد شبکه برای راه اندازی شبکه کودک و نوجوان اعلام کردند: شبکه اینترنتی کودک و نوجوان به نام یاسین تی وی از طرح های دیگر شبکه است که در آینده نزدیک (یکی دو ماه آینده) در صورت تامین بودجه و تصویب ساختار راه اندازی خواهد شد.

شبکه اینترنتی کودک و نوجوان اولین شبکه تخصصی جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان است.

مراحل تولید و دپوی تولیدات شبکه و طراحی فضای شبکه در حال انجام است وتا یک ماه آینده آماده راه اندازی است.

503

کد خبر: 955167

وب گردی

وب گردی