نظریه پردازان «تئوری توطئه» در قلب کاخ سفید

چرا رییس جمهور آمریکا در اداره امور عموما افرادی را برمی گزیند که هیچ تجربه ای در آن زمینه ندارند؟

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به قلم «ماکس بوت» با طرح این مطلب که دونالد ترامپ شخصا در استخدام افراد نقشی ندارد و عموما افراد کم تجربه و ناشناس را به کار می گمارد، معتقد است که این امر به حلقه اسلام ستیزی برمی گردد که در قلب کاخ سفید قرار گرفته اند.

وی می نویسد: « با روی کار آمدن دونالد ترامپ، مایک فلین ،استیون بنون و سباستین گورکا با صبغه و سابقه ضداسلامی و گرایش روسی، بر مصدر امور قرار گرفتند. مایک فلین که تا فوریه 2017 به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ فعالیت می کرد، علت اصلی تروریسم را اسلام گرایی می داند. استیون بنون که تا زمان برکناری مایکل فلین به طور مرتب در جلسات کمیته شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکاشرکت می کرد، در کنار سباستین گورکای مجاری الاصل که ایدئولوژی مذهبی را عامل اصلی تروریسم ضدآمریکایی برمی شمرد، از جمله کسانی هستند که نقطه نظرات کاخ سفید را رقم می زنند.»

نویسنده مقاله ریشه، این تفکر را به « فرانک گافنی» از مقامات « رونالد ریگان » نسبت می دهد که با ترویج توطئه خیز خواندن اخوان المسلمین برای اعمال شریعت در آمریکا، ریشه تفکر اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در غرب کاشت و گسترش داد. نقطه نظرات گافنی مدت‌هاست که مورد توجه ترامپ قرار گرفته است. در حقیقت سخنان جنجال برانگیز ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی مبنی بر «منع کامل ورود مسلمانان به آمریکا» نتیجه ادعاهای گافنی است که گفته بود: « مسلمانان آمریکا تمایل به اعمال خشونت علیه دیگر شهروندان آمریکایی دارند و می‌خواهند آمریکا بر اساس شریعت اسلامی اداره شود.»

روند نفرت پراکنی با روی کارآمدن «فرد فلیتس» مدیر جدید شورای امنیت ملی که به فعالیت های نفرت پراکنانه و مخرب علیه مسلمانان شهره است، به اوج می رسد. فلیتس، رئیس یک اندیشکده سیاسی در واشنگتن بوده که موسوم به «مرکز خط‌ مشی امنیتی» است. این اندیشکده به ترویج تئوری‌های توطئه علیه مسلمانان آمریکا شهرت دارد.

فلیتس تا زمان پیوستن به شورای امنیت ملی، معاون مرکز سیاست امنیت بود که عمده فعالیت خود را به انتشار ادبیات ضد مسلمانان اختصاص داده بود. او جزو همان 16 نفری است که به زعم خودشان به منظور بریدن صدای جهاد در هرگوشه از دنیا، کتاب "استراتژی آزادی صدا" را تهیه کرده اند. آنها مدعی شدند که اخوان المسلمین در عملی کردن فکر طرحی مخفی است تا تمدن غربی را به نابودی بکشاند.

به نوشته واشنگتن پست، نویسندگان کتاب به شیوه مضحکی ادعا کرده اند که 80 مسجد در آمریکا خواستار جهاد و ترویج خشونت هستند. نویسندگان کتاب مذکور، اعضای جنبش جهادی را از گروه های تروریستی تا سازمان همکاری اسلامی می دانند که ( به گفته آنان همگی را باید به گوانتانامو فرستاد) گستره ای که تقریبا همه کشورهای اسلامی راشامل می شود!

فرد فلیتس که امروزه به عنوان عضوی از اعضای شورای امنیت ملی مشغول به کار است، از یک سو این کتاب را منتشر می کند و از سوی دیگر ادعا دارد که از اخراج و یا محرومیت مسلمانان از جامعه آمریکا حمایت نمی کند.

فلیتس با رییس جدید خود «جان بولتون» رییس شورای امنیت ملی که پیش از این رییس انستیتوی گیتسون مرکز نشر ضداسلامی بوده در مرکز کاخ سفید قرار دارند. متاسفانه شیوه اداره ترامپ و سخنانش با افکار ضد اسلام فلیتس مطابقت دارد که این امر کاملا نشان دهنده این موضوع است که ریشه های اقدامات و سخنان دول غربی در رابطه با اسلام ستیزی و اسلام هراسی در کجا قرار دارند.

کد خبر: 955176

وب گردی

وب گردی