برنامه فرهنگی جام جهانی اعلام شد 

برنامه های فرهنگی جام جهانی در همه شهرهای میزبان بازی ها در روسیه اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رویداد اصلی جشنواره طرفداران «فیفا» در میدان کانیوشن خواهد بود، که البته این برنامه توجه خاصی را به خود جلب نکرده است.

برنامه های فرهنگی جام جهانی در همه شهرهای میزبان بازی ها در روسیه اعلام شد. در سنت پترزبورگ، بر اساس سندی که در سایت وزارت فرهنگ منتشر شده، رویداد اصلی جشنواره طرفداران «فیفا» در میدان کانیوشن[1] خواهد بود. جالب است که این برنامه توجه خاصی را به خود جلب نکرده است، برنامه در روزهای آخر ماه می به اعلان عمومی رسید، هر چند که در اواخر آوریل توسط معاون نخست وزیر، آرکادی دوارکُویچ به امضا رسیده بود.

این جشنواره از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه برگزار می گردد و باید بعد از ورزشگاه بهترین مکان برای تماشای بازی ها باشد. برای مهمانان، همچنین برنامه های فرهنگی موضوعی در میدان مسکو[2]، پریمُرسکی پارک پابدی[3] (پارک پیروزی)، گاستینی دِوُر[4] و «نمایشگاه محصولات مناطق»[5] (مکان آن در سند مشخص نشده است) تدارک دیده خواهد شد. پایتخت شمالی، هم چون سایر شهرهای میزبان بازی ها، برگزارکننده جشنواره «نقشه غذایی روسیه»[6] خواهد بود.

ضمنا، برنامه های سنت پترزبورگ، عمدتا با رویدادهایی که در فصل تابستان اتفاق می افتند، غنی خواهند شد. این رویدادها شامل شب فارغ التحصیلان «آلیِ پاروسا»[7] (بادبان های قرمز)، کنسرت در دوارتسُوایِ پِلُشیت[8] (میدان کاخ) تا "روز روسیه"[9]، جشنواره گل ها در دوارتسُوایِ پِلُشیت، کارناوال رودخانه ای سنت پترزبورگ[10]، جشنواره «ایمپراترسکیِ سادی راسی»[11] (باغ های امپراتورگونه ی روسیه)، Open Look، «نوچ موزیکی»[12] (شب موسیقی) در گاتچینا[13] است.

احتمالا، از کل برنامه ها تنها برنامه های تئاتر الکساندرینسکی[14] حذف می شوند. در صحنه جدید، سری جلسات دیدار با ورزشکاران برجسته روسی ــ الکساندر پاوتکین[15]، نیکالای والویف[16]، الکساندر کرشاکُف[17] و دیگران برگزار خواهد شد. علاوه بر این، در اوایل ژوئیه در تئاتر، دو جشنواره فیلم درباره ورزش و دوچرخه سواری برگزار می شود. یک برنامه جدید دیگر که توسط فیفا تدارک دیده شده، اولین جشنواره فیوژن شهری VISIT PETERBURG است که البته درباره جزئیات آن اطلاعات کمی وجود دارد.

جام جهانی فوتبال از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه در 11 شهر روسیه از جمله سنت پترزبورگ برگزار خواهد شد.

500

کد خبر: 955180

وب گردی

وب گردی