از اختلاف اروپا با اسرائیل تا اقدامی که صهیونیسم  ها را منفورتر کرد

مشاور سابق وزیر امور خارجه در خصوص رأگیری از فلسطینی ها برای تعیین سرنوشت کشورشان اظهارداشت: این کار شدنی است و از لحاظ شرعی و قانونی مشکلی ندارد.

حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا صحبت رهبر معظم انقلاب در خصوص رأگیری از فلسطینی ها در خصوص سرنوشت کشورشان می تواند اجرایی شود گفت: همه ی فلسطینی هایی که آواره شدند هویت خود را حفظ کرده اند و ما اگر این را یک مصوبه بین المللی کنیم این اتفاق اصورت خواهد گرفت و این کار شدنی است.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت باید این مکانیزم اجرایی شود،تصریح کرد: فلسطینی های اصیل مشخص هستند و آوارگان هم معلوم اند؛ ضمن آنکه چند میلیون از آنها در کشور هایی ماننداردن، لبنان، سوریه و کشورهای دیگر مستقر هستند و نقاط آن ها مشخص است از طرفی رأگیری نیز باید توسط کشورهایی که اتباع فلسطینی در آن هستند اجرایی شود و از سوی سازمان ملل همراهی شوند تا این فرآیند به نحو احسن برگزار شود.

شیخ الاسلام در تأکید انجام این رأی گیری اظهار داشت: سرزمین قدس ملک فلسطینی ها است و کسی نمی تواند آن را به شخص دیگری بدهد؛ به این دلیل است که رهبرمعظم انقلاب مواکداً فرمودند این کار را انجام دهیم.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری رفراندوم فلسطینی ها گفت: این رأی گیری از نظر شرعی، قانونی و بین المللی این حرف درستی است و حق مردم فلسطین است چرا که سرنوشت هر کشوری در دست امت همان کشور است.

وی با اشاره به این که رأی گیری از فلسطینی ها برای سرنوشت کشورشان یک نظر سنجی نیست ابراز کرد: در نظر سنجی شما نظر خواهی می کنید، اما در این کار رجوع به آراء فلسطینی ها و ورثه آن ها است که ثابت می کند این سرزمین ملک آن ها بوده است و هیچ فرقه یا فردی نمی تواند مدعی مالکیت در آن سرزمین باشد.

شیخ الاسلام با اشاره به این که نمی توان به زور خانه کسی را از او گرفت، هر چند قدرتمند باشید افزود: در خصوص حق مالکیت فلسطینی ها این امر کاملا مبرهن است که اصل مالکیت برای آن ها محفوظ است،حالا بعضی از کشور های اسلامی اعتقاد دارند که کل فلسطین وقف اسلامی است.

مشاور سابق وزیر امور خارجه در خصوص این که به گفته رهبر معظم انقلاب آیا ما می توانیم تا قبل از بیست و پنج سال دیگر شاهد از بین رفتن رژیم صهیونیستی باشیم گفت: حتما این اتفاق خواهد افتاد، برای این که اسرائیل در میان افکار عمومی مردم دنیا روز به روز منفور تر می شود.

وی با اشاره به ارتباط رژیم صهیونیستی با اروپا اظهار داشت: اروپا هم همچنان بر سر مسائلی با اسرائیل اختلاف دارد بطوریکه هم اکنون اروپایی ها معتقدند کالاهایی که در شهرک های غیرقانونی ساخته شده را نمی خریم و اذعان دارند که باید اسرائیل اطلاعات محصولات خود را شناسنامه دار کند و فرآیند ساخت آن را بر روی کالاها درج کند که این اقلام در کدام شهرک ها ساخته شده است.

شیخ الاسلام در پایان با اشاره به صحبت وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر این که دیگر نمی توانند نسل جدید کشورشان را برای حمایت از اسرائیل متقاعد کند گفت: برای اروپایی ها مشخص است که اسرائیل جنایتکار، کودک کش است و خانه ها را خراب می کند.

303

کد خبر: 955209

وب گردی

وب گردی