مهلت کاریابی‌های غیر مجاز برای درخواست مجوز تا پایان خرداد/ دستورالعمل کاریابی الکترونیکی ابلاغ می‌شود

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار وزارت کار از تدوین دستورالعمل فعالیت کاریابی‌های الکترونیکی خبر داد و گفت: کاریابی‌های مجازی تا پایان خرداد مهلت دارند که برای دریافت مجوز اقدام کنند؛ مجوز بعد از نهایی شدن این دستور‌العمل صادر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد اکبرنیا، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره فعالیت کاریابی‌های غیر مجاز گفت: بر اساس قانون هر فردی که بخواهد فعالیت کاریابی انجام دهد و یا بانک اطلاعاتی از کارجویان داشته باشد باید از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجوز دریافت کند و فعالیت هر مجموعه یا فردی که بدون مجوز اقدام به فعالیت کاریابی یا ایجاد بانک اطلاعاتی از متقاضیان مشاغل کند، غیر قانونی خواهد بود.

او با اشاره به اقدامات وزارت کار در زمینه فعالیت کاریابی‌های غیر مجاز گفت: با توجه به گسترش کاریابی‌های الکترونیکی با استفاده از فضای مجازی از همه کسانی که می‌خواهند در این حوزه کار کنند، دعوت کرده‌ایم و می‌کنیم که در چارچوب قانون و مجوز وزارت کار فعالیت کنند چرا که بر اساس قانون برای کسانی که بدون مجوز وزارت کار به ایجاد کاریابی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت مجازی اقدام کنند، جرائم نقدی در نظر گرفته می شود. در این مورد هم اگر در بازه زمانی تعریف شده، مجوز دریافت نکنند، بر اساس قانون اقدام به جریمه آنها خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار وزارت کار با اعلام اینکه کاریابی‌های غیر مجاز تا پایان خرداد ماه مهلت دارند که اقدام به دریافت مجوز کنند، افزود: در همین زمینه جلساتی را با استارت‌آپ‌ها داشتیم و دستورالعمل کاریابی الکترونیکی را برای کسانی که در حوزه فضای مجازی کار می‌کنند تهیه کرده‌ایم که بعد از نهایی شدن ابلاغ می‌شود تا امکان فعالیت کاریابی‌های مجازی تسهیل شود.

اکبرنیا در پاسخ به اینکه چه تعدادی از این کاریابی‌ها تا کنون درخواست صدور مجوز داشته‌اند گفت: تعداد زیادی از آنها از طریق ادارات کار استانی درخواست داشته‌اند اما صدور مجوز برای آنها بعد از نهایی شدن دستورالعمل جدید است و بعد از آن مجوز برای آنها صادر می‌شود.

منبع: فارس

402

کد خبر: 955216

وب گردی

وب گردی