سایپا همچنان در مقام نخست تولید خودرو در ایران

گروه خودروسازی سایپا از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری، عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ براساس گزارش دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه خودروسازی سایپا در این بازه زمانی چهار ماهه تعداد ۲۲۹ هزار و ۸۲۹ دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری را تولید کرده که باتوجه به تیراژ کلی تولید ۵۰۲ هزار و ۲۵۰ دستگاهی در ایران، این گروه سهم ۷۵.۴۵ درصدی را به خود اختصاص داده و بزرگ‌ترین خودروساز ایران لقب گرفته است.

این در حالی است که دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز با تولید ۲۲۲ هزار و ۴۰۳ دستگاه خودرو از بهمن ۹۶ تا پایان اردیبهشت ۹۷، سهم ۲۸.۴۴ درصدی را به خود اختصاص داده و دومین خودروساز بزرگ کشور شده است.

گروه خودروسازی سایپا در بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه به ترتیب با اختصاص سهم ۶۹.۴۴ درصد، ۸۸.۴۶ درصد، ۱۱.۴۷ درصد و ۶.۴۵ درصد از کل تولید خودروهای ساخت ایران، بزرگ‌ترین خودروساز داخلی لقب گرفته است.

همچنین در این مدت سایپا توانسته ۲۱۵ هزار و ۱۶۵ دستگاه خودرو سواری، ۱۲ هزار و ۵۴۶ دستگاه وانت، ۲۰۰ دستگاه ون و ۲ هزار و ۱۷۵ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کند.

افزایش سهم بازار در پی شوک مدیریتی پایان سال ۹۶ رخ داد که پس از آن، برنامه‌های اصلاح ساختار نظیر افزایش بهره‌وری و توسعه همکاری با زنجیره تأمین در این مجموعه به‌سرعت عملیاتی شد.

پیش از این، در اواخر دهه ۸۰ نیز سایپا در دوره‌ای سهم اول بازار ایران را در اختیار داشت که با آغاز تحریم، تولید خودرو در این مجموعه کاهش یافت.

401

کد خبر: 955225

وب گردی

وب گردی