سوریه به 4 دهه قبل بازگشته است

دفتر هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد رشد اقتصادی و اجتماعی سوریه به 4 دهه قبل بازگشته و از هر 5 نفر 4 نفر در فقر به سر می برند.

به گزارش گروه بین المللی ایسکانیوز، دفتر هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در سوریه اعلام کرد: بیش از یک میلیون نفر از خانه های خود در سوریه از ابتدای امسال آواره شده اند، تعداد آوارگان داخلی و 6.2 میلیون نفر بوده علاوه بر آنکه تعداد پناهجویانی که از ابتدای بحران سوریه به کشورهای مجاور گریخته اند به 5.6 میلیون نفر رسیده است.

بانوس مومیتزیس رئیس دفتر منطقه ای این نهاد بین المللی در گزارشی به ژنو در خصوص اوضاع انسانی سوریه اعلام کرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور به 4 دهه قبل بازگشته و از هر ۵ سوری 4 نفر آنها در فقر زندگی می کنند.

وی افزود: کشورها در کنفرانس بروکسل به دفتر کمک های انسانی در سوریه کمک خوبی کردند اما تا نیمه امسال فقط ۲۶ درصد از این کمک ها به سازمان های بشردوستانه رسیده است، وقت آن است که وعده های بروکسل محقق شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیون پناهجو از مناطق خطرناک آواره شده اند و آمار کلی ما حاکی از آن است که 13.1 میلیون نفر به کمک های انسانی نیاز دارند که از میان آنها ۲ میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به آنها مشکل است.

میانگین عمر سوری ها از سال ۲۰۱۱ تا کنون 20 سال، نسبت محصلین ۵۰ درصد و قدرت اقتصاد کشور سوریه نیز ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: 955231

وب گردی

وب گردی