نماز عید فطر مانند نمازجمعه یک نماز عبادی و سیاسی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه نماز عید فطر مانند نمازجمعه یک نماز عبادی و سیاسی است، گفت: حضور پرشور مردم در این نماز و برگزاری باشکوه یک نماز واحد در یزد و انتشار تصاویر و اخبار آن مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد فخرالدینی در نشست ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر یزد با اشاره به اینکه نماز عید فطر یزد در محل مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود، اظهار داشت: نماز عید فطر یزد باید به صورت باشکوه و در یک محل برگزار شود.

وی عنوان کرد: نماز عید فطر از مهمترین نمازهایی است که لازم است با حضور بسیار پرشور مردم برگزار شود اما متاسفانه در استان یزد یک روش غلط در زمینه اقامه نماز عید فطر باب شده است.

فخرالدینی بیان کرد: در گذشته مردم در یک نقطه حضور پیدا می‌کردند و یک نماز بسیار پرشور و باشکوه برگزار می‌شد ولی چند دهه قبل بهانه‌هایی از جمله دوری راه و سرما به وجود آمد و کم کم نماز عید فطر در نقاط مختلف یزد اقامه شد و از شکوه و عظمت نماز استان کاسته شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه امسال روز عید فطر با جمعه متقارن شده و در روز جمعه یکی از دو نماز فطر یا جمعه اقامه می‌شود، نماز جمعه این هفته اقامه نمی‌شود.

فخرالدینی با بیان اینکه نماز عید فطر هم مانند نمازجمعه یک نماز عبادی و سیاسی است، بیان کرد: حضور پرشور مردم در این نماز و برگزاری باشکوه یک نماز واحد در یزد و انتشار تصاویر و اخبار آن مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و ایران است.

وی با تاکید بر اهمیت دو نماز عید فطر و عید قربان تصریح کرد: این نماز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به طور قطع لازم است به صورت کاملا واحد انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد بر اهمیت تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور پرشور مردم در این نماز تاکید کرد و گفت: باید هماهنگی‌های لازم برای ایاب و ذهاب مردم از نقاط مختلف انجام شود.

901

کد خبر: 955263

وب گردی

وب گردی