تمهیدات پلیس راهور در تعطیلات عید فطر

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: خستگی و خواب آلودگی اولین و مهمترین عامل تصادفات جاده ای کشور از ابتدای سال جاری بوده است.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز درباره تمهیدات پلیس در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: با رسیدن ایام تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه عده ای از هموطنان به سفر خواهند رفت تمهیدات لازم در پلیس راهور برای درون و برون شهری در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تمهیدات ترافیکی در خصوص برگزاری نماز عید فطر توسط پلیس راهور تهران بزرگ اعلام خواهد شد و در ارتباط با محدودیت های راهها به ویژه راههای منشعب از تهران به محور های شمالی متعاقبا اعلام خواهد شد ولی در مجموع از بعد از ظهر چهارشنبه انتظار شروع سفرهای تعطیلات عید سعید فطر تا روز شنبه یا یکشنبه که بازگشت سفرها خواهد بود را داریم.

رحمانی بیان کرد: توصیه موکد ما این است که رانندگان زمان سفر را بررسی کنند و مسافران توجه داشته باشند مدت این تعطیلات طولانی نیست و احتمال تراکم ترافیک در برخی محورها خصوصا محورهای شمالی وجود دارد و نیاز است که رانندگانی که قصد تردد از محورها به خصوص محورهای شمالی را دارند برنامه ریزی دقیق داشته باشند و قبل از حرکت از وضعیت راه ها مطلع شوند.

وی گفت: ما با توجه به تعطیلات کوتاه پیش رو انتظار داریم ترافیک در جاده ها بالا باشد و قطعا علاوه بر تمهیدات لازم ،نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای مدیریت بر راه ها را در نظر گرفته ایم تا به یاری خدا این ایام را با کمترین ترافیک و حوادث ممکن به سر بریم.

سرهنگ نادر رحمانی افزود: با توجه به اینکه بیشترین علت تصادفات جاده ای از ابتدای سال خواب آلودگی رانندگان و عدم توجه به جلو بوده است توقع داریم چنانچه رانند های احساس خستگی و خواب آلودگی داشت جان خود و سرنشینان را به خطر نیندازد و با استراحت کوتاهی در حریم های امن جاده از حوادث تلخ جلوگیری کند.

رحمانی افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز به عنوان دومین عامل حوادث رانندگی شناسایی شده است لذا با توجه به اینکه کاهش سرعت در جاده ها هنوز به طور کامل به تصویب نرسیده است و سرعت ها بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 1384 اعمال می شود رانندگان به تابلو هایی که در سطوح محورها وجود دارد و محدودیت سرعت را نشان می دهد توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: سرعت های تعیین شده در تابلو های محدودیت سرعت، بر اساس مهندسی راه و شیب های بررسی شده در جاده ها مشخص شده است لذا رعایت این محدودیت های سرعت در کاهش حوادث ناگوار نقش مهمی را ایفا می کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان گفت: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بطور شبانه روز با شماره تلفن های 120 ( در شهر تهران) و 88255555 آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هموطنان کشور است .

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 955270

وب گردی

وب گردی