"این" تمام شب بیدار ماند

رهبر کره جنوبی با بیان این که تمام شب را از شوق برقراری دیدار رهبران کره شمالی و ایالات متحده بیدار مانده این دیدار را فصلی تازه در برقراری ثبات در شبه جزیره کره دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،"مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی می گویدبه انتظار دیدار تاریخی سران ایالات متحده و کره شمالی تمام شب رابیدارمانده است.

"این" یادآور شد حال که توجه همه مردم کشورش معطوف به نشست سنگاپور شده تمام کارهای خود را به تعویق انداخته تا با تمرکز تمام مشغول تماشای دیدار سران دوکشور از طریق تلویزیون شود.

رییس جمهور کره جنوبی گفتگوی سران کره شمالی و آمریکا را آغاز فصل تازه ای از روابط سه جانبه بین کره جنوبی، کره شمالی و ایالات متحده برشمرد و اضافه کرد:" این نشست درصورت موفقیت می تواند درزمینه خلع سلاح هسته ای و ایجاد صلح وثبات پایدارمنطقه ای فتح بابی باشد."

مون به بار نشستن این گفتگوها را فرایندی یک یا دو ساله برشمرد و ابراز امیدواری کرد گفتگوها بتواند به حل و فصل خصومت قدیمی فی مابین طرف های کره شمالی و آمریکایی منجر شود.

رییس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با برگزاری نشست سه جانبه کره شمالی و جنوبی و ایالات متحده، آتش بس موقت سال1953دائمی شود.

کد خبر: 955294

وب گردی

وب گردی