آقای  شهردار واقعا برای رفع نواقص خط ۷ مترو  یکسال زمان لازم است؟

مدیران جدید شهری علت اصلی تعطیلی و کارنکردن خط 7 مترو را حفظ جان مسافران اعلام کردند این در حالی است که در پنج ماه فعالیت این خط مشکلی برای مسافران بوجود نیامده بودحالا سوال اینجاست واقعا تعطیلی این خط برای حفظ جان مسافران است یا بی تدبیری مدیران و یا مسائل سیاسی که بر این موضوع سایه سنگین انداخته است.

به گزارش ایسکانیوز، مترو یا قطارهای درون شهری تهران در پنج خط اصلی در حال تردد هستند که خط های ۱، ۲، ۳و ۴ درون خط و خط ۵ به عنوان برون خط در مسیر کرج و تهران حرکت می کند و مترو روزانه به طور میانگین ۴ میلیون مسافر را جابه جا می کند.

این روزها تعطیلی عمیق ترین خط متروی تهران به یکی از موضوعات مهم رسانه های کشور تبدیل شده است. خط ۷ یک خط درون شهری به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است. ۲۲ کیلومتر به همراه ۷ ایستگاه در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ به صورت همزمان توسط دکتر قالیباف افتتاح شد.ایستگاه های افتتاح شده به ترتیب میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک و میدان بسیج بوده است این خط در ابتدای تاسیس فقط ۳ در روز فعالیت می کرد و در اواخر فعالیت ساعت کاری این خط از ۶ صبح تا ۱۸ افزایش یافت.

خط 7 بعد از ۵ ماه فعالیت به علت نواقص متعدد عمرانی، تجهیزاتی و سامانه های ایمنی و کنترلی در هشتم آبان ماه ۱۳۹۶ توسط دکتر محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تعطیل شد.
مدیران شهری جدید دلایل مختلفی را برای تعطیلی فوری خط ۷ اعلام کردند از جمله عدم وجود سامانه علامت دهی سیگنالینگ در تونل ها، نواقص سیستم برق رسانی و غیره و در آخر به دلیل ضرورت حفظ و سلامت ایمنی مردم اتخاذ شده است.

علی امام در آخرین روزهای سال ۹۶، از افتتاح مجدد خط ۷ مترو تا خرداد ماه سال ۹۷ خبر داد، این در حالی است که خرداد ۹۷ رو به پایان است و خبری از افتتاح خط نیست و همین دو روز پیش شهردار جدید تهران در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت که برای رفع نواقص خط ۷ مترو حداکثر یکسال زمان لازم است.

خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، نظر اعضای سابق شورای شهر درباره تعطیلی این خط را پرسید:

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر در این باره گفت: خط ۷ دارای نواقصی است که در حین فعالیت باید نواقص آن رفع شود، مشروح خبر را اینجا بخوانید.


مرتضی طلایی نایب رئیس سابق شورا تعطیلی این خط را حواشی سیاسی اعلام کرد. مشروح خبر را اینجا بخوانید.


محسن پیرهادی عضو سابق هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر ناکارآمدی مدیران جدید شهری را دلیل اصلی این موضوع دانست. مشروح خبر را اینجا بخوانید.


در حالی که مدیریت شهری دلیل اصلی تعطیلی خط 7 مترو را حفظ جان مسافران اعلام می کنند هنوز مشخص نیست خطی که بیش از 5 ماه فعالیت می کرد و در این مدت مشکل خاصی برای شهروندان و مسافران پیش نیامده بود چرا به یکباره تعطیل شد؟ هنوز این سوال ها بی جواب مانده است که آیا واقعا تعطیلی این خط به دلیل حفظ جان مسافران بوده یا بی تدبیری مدیران؟ و یا شاید مسائل سیاسی بر این موضوع سایه انداخته است؟

706

کد خبر: 955300

وب گردی

وب گردی