تندروان: انتخاب سیدعباسی یک تابوشکنی است/ نمی توانیم تا ابد به مربیان خارجی وابسته باشیم

مربی تیم ملی ب والیبال ایران گفت: نمی توانیم تا ابد به مربیان خارجی وابسته باشیم و همچنین فضای دو قطبی ایجاد شده در داخل هم قشنگ نیست.

محمدرضا تندروان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد عملکرد نوسانی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت های جهان اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران معمولا تورنمنت ها را خوب شروع نمی کند اما در ادامه بهتر می شود که این اتفاق در لیگ ملت ها هم رخ داد. البته امسال شرایط مسابقات کاملا متفاوت است.

وی با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته توسط ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی گفت: به نظر من جوانگرایی انجام شده چندان مستدل نیست. من هنوز نتوانسته ام تشخیص دهم که مدل جوانگرایی سرمربی تیم ملی ایران بر چه مبنایی انجام می شود. 2 مدل جوانگرایی وجود دارد؛ در یک مدل، بازیکنان با تجربه کمتر بازی می کنند و به جوان ترها بیشتر بازی می رسد. در مدل دیگر اگر بازیکن اصلی و با تجربه نتوانست بازی کند، بازیکن جوان جایگزینش می شود و بار تیم را به دوش می کشد.

مربی تیم ملی ب والیبال ایران تصریح کرد: ظاهرا جوانگرایی کولاکوویچ بر این مبناست که از مدل اول استفاده کند که کار خوبی هم به شمار می رود اما اولویت ما باید کشف و استفاده از بازیکنی جدید در پست پشتِ خط زن باشد. پس از خداحافظی شهرام محمودی تنها امیر غفور در این پست حضور دارد و به شدت خلأ یک بازیکن خوب دیگر در این پست احساس می شود. اگر قرار بود در لیگ ملت ها به تیمی مثل ژاپن ببازیم، بهتر بود روی نیازهای تیم تمرکز می کردیم و جوانگرایی را بر این اساس انجام می دادیم.

تندروان در مورد وضعیت تیم ملی ب پیش از اعزام به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: جلسه خیلی خوبی میان اعضای کادر فنی و مربیان تیم ملی ب با احمد ضیایی (رئیس فدراسیون والیبال) برگزار شد. در حال حاضر مهم ترین دغدغه ما این است که بدانیم چه بازیکنانی را می توانیم در اختیار داشته باشیم. البته این موضوع در جلسه مهمی که با ایگور کولاکوویچ خواهیم داشت، مشخص خواهد شد. ما تقریبا 9 هفته تمرین داریم و چند بازی تدارکاتی هم برگزار می کنیم تا ان شاءالله نمایش خوبی در اندونزی داشته باشیم.

وی در واکنش به انتقادات مطرح شده نسبت به انتخاب جهانگیر سیدعباسی به عنوان سرمربی تیم ملی ب خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای خوبی اطراف والیبال وجود ندارد. اتفاقا انتخاب سیدعباسی یک تابوشکنی محسوب می شود. او سال ها در سطح اول والیبال ایران کار کرده است. این فضا به مربیان دیگری هم داده شد و آنها از طریق «انتخاب» آمدند و رشد کردند. همچنین سیدعباسی به تازگی از کلاسی 3 ماهه برگشته و اشراف کاملی به علم روز و وضعیت بازیکنان دارد.

مربی تیم ملی ب والیبال ایران در پایان تأکید کرد: ما نمی توانیم تا ابد به مربیان خارجی وابسته باشیم و همچنین فضای دو قطبی ایجاد شده در داخل هم قشنگ نیست. خیلی ها بودند که در سطوح مختلف نتایج بسیار ضعیفی گرفتند و نمی توانند در حال حاضر مدعی یا منتقد باشند. باید فضای رقابتی ایجاد شود. اگر ما نتیجه بگیریم مهر تأییدی بر توانایی مربیان ایرانی خواهد بود و اگر نتیجه نگیریم، تجربه ای برای آینده کسب می کنیم.

604

کد خبر: 955351

وب گردی

وب گردی