مهلت اروپا درباره برجام چه زمانی تمام می‌شود؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به گذشت یک ماه از خروج آمریکا از برجام، گفت: مهلت چند هفته‌ای اروپا در خصوص برجام چه زمانی تمام می شود؟

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در جلسه علنی امروز و با ارائه اخطار قانون اساسی با اشاره به اصول ۷۶ و ۸۹ قانون اساسی، با اشاره به گزارش نظارتی قرائت شده در جلسه علنی امروز اظهارداشت: در این گزارش در خصوص عملکرد نظارتی سال دوم مجلس دهم آمده است که طی این مدت ۲۴۳۶ تذکر کتبی از سوی نمایندگان به دولت داده شده است؛ سوال ما این است که نتیجه این تذکرها چه بوده است؟

همچنین اعلام شده است که طی این مدت ۸۳۴ مورد سوال و ۳۹ مورد تحقیق و تفحص توسط نمایندگان مطرح شده که فقط یکی از این تحقیق و تفحص ها به قوه قضائیه رفته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید کرد: لطفا تدبیری در خصوص جلسات مجلس اندیشیده شود که در بحث نظارتی بهتر بتوانیم عمل کنیم.

سلیمی به موضوع برجام اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق تر مجلس گفت: در موضوع برجام قرار بود دولت هر سه ماه یک بار به مجلس گزارش دهد و کمیسیون امنیت ملی هم هر شش ماه یکبار به صحن گزارش بدهد، اما معلوم نیست که گزارش شش ماهه چهارم چه شده است.

وی افزود: ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ماه از برجام خارج شده، امروز ۲۲ خرداد است و معلوم نیست مهلت چند هفته‌ای اروپا در خصوص برجام تا چه زمانی ادامه دارد و تکلیف اروپایی‌ها چه موقع معلوم می‌شود؟

علی لاریجانی رئیس مجلس به تذکر این نماینده در خصوص برجام و مهلت اروپایی‌ها پاسخ نداد، اما در خصوص تذکر وی در زمینه سوالات نمایندگان و اقدامات نظارتی اظهارداشت: در هیات رئیسه بحث و قرار شد که هر هفته ۴ یا ۵ سوال در دستور صحن مجلس باشد اما چون لوایحی مانند صندوق های مکانیزه فروش یا اصلاح قانون قاچاق مطرح است و آنها هم مهم بوده بنابراین باید تعیین تکلیف شوند. برخی از این سوالات فرصت طرح پیدا نمی کنند.

304

کد خبر: 955361

وب گردی

وب گردی