استاندار کرمان تا آخر خرداد ماه انتخاب می شود

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: طبق صحبت هایی که با مسوولین وزارت کشور داشتیم وضعیت استاندار کرمان تا آخر خرداد ماه تعیین تکلیف می شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، با استعفای علیرضا رزم حسینی در هفته های گذشته و موافقت وزارت کشور با این درخواست، محمدجواد فدایی سرپرست فعلی استانداری شد. مجادله های سیاسی از همان روز استعفای آقای استاندار آغاز شده تا مجمع نمایندگان استان گزینه های پیشنهادی خود برای تصدی استانداری را به وزارت کشور معرفی کنند.

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای مدیران ستادی استانداری کرمان اعلام کرد: فشار سیاسی و خستگی باعث استعفای من نشده است و تنها دلایل خانوادگی که بیم دارم روی وظایفم تاثیر بگذارد باعث این تصمیم شد.

کمالی پور سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این که چهار نفر به عنوان گزینه های پیشنهادی مجمع نمایندگان برای استانداری کرمان به وزارت کشور معرفی شده اند، گفت: منتظر تصمیم گیری وزارت کشور در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به اینکه "شهباز حسن پور" و "محمدجواد فدایی" جزء لیست افراد برای سمت استانداری کرمان قرار دارند، افزود: به دلیل اینکه با دو نفر دیگر در این خصوص مذاکره نشده است نمی توانم اسامی آنها را ذکر کنم و در صورت نیاز در این خصوص اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان در رابطه با بومی یا غیربومی بودن استاندار آینده تصریح کرد: معمولا گزینه های غیربومی که غالبا مدنظر وزارت کشور هستند، نمی توانند در اسرع وقت زوایای آشکار و پنهان استان کرمان را متوجه شوند و در خلأیی که که ایجاد می شود مردم استان متضرر می شوند؛ بنابراین اعتقاد ما بر این است که تا حد امکان از نیروهای نخبه بومی استفاده شود.

احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان لیستی 4 نفره برای تصدی استانداری کرمان از سوی مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور ارائه داده است.

وی در پاسخ به این سوال که انتخاب استاندار کرمان تا چه زمانی طول می کشد، گفت: طبق سوالاتی که از همکاران وزارت کشور داشتیم اعلام شده که هنوز برای انتخاب استاندار در حال رایزنی هستند و تاریخ مشخصی برای این موضوع تعیین نشده است.

صلاح نیست حتی دو هفته استانداری با سرپرستی اداره شود

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این که صلاح نیست حتی دو هفته استانداری با سرپرستی اداره شود، تصریح کرد: زیرا فردی که به عنوان سرپرست در استانداری نشسته، نمی تواند تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کند و مجبور به اداره کردن سیستم به صورت کجدار و مریز است بنابراین بهتر است هرچه سریعتر استاندار انتخاب شود.

استاندار کرمان تا پایان خرداد ماه انتخاب می شود

حمزه تصریح کرد: طبق صحبت هایی که با مسوولین وزارت کشور داشتیم اعلام کردند که سعی است تا پایان خرداد ماه وضعیت استاندار را تعیین تکلیف کنند.

نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در پاسخ به این سوال که استاندار آینده باید دارای چه معیارهایی باشد، گفت: هر شخصی که استاندار آینده کرمان می شود باید نقاط مثبت فعالیت های رزم حسینی را در نظر بگیرد، به عنوان مثال آقای رزم حسینی در زمان استانداری اش حضور و دوندگی بسیار زیادی در مناطق مختلف استان داشتند که استاندار بعدی هم باید حتما همین فعالیت را انجام دهد.

وی با بیان این که استاندار بعدی باید مدل طرح اقتصاد مقاومتی رزم حسینی در استان کرمان را دنبال کند، گفت: استاندار باید شناخت خوب و کافی از استان، نیروهای عمل کننده داشته و همچنین با گروه های مختلف سیاسی استان در تعامل خوبی باشد.

حمزه افزود: استاندار آینده کرمان باید با جامعه فرهنگی، دانشجویی،روحانیت، ائمه جمعه و تمام گروه هایی که بخشی از قدرت حاکمیت را در دست دارند و به اصلاح کجی های امور کمک می کنند مانند قشر جوانان دانشجو تعامل داشته باشد.

وی با بیان این که استاندار باید دارای سعه صدر خوبی باشد، گفت: فردی که در راس قدرت قرار می گیرد قطعا مورد انتقاد قرار خواهد گرفت و درنتیجه باید انتقاد پذیر و دارای سعه صدر بالایی باشد.

901/900

کد خبر: 955365

وب گردی

وب گردی