دانشگاه ها باید  تشکل های دانشجویی را برای مشارکت فعال تشویق کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ها باید قدر تشکل های دانشجویی را دانسته و آنها را برای مشارکت فعال تشویق کنند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ضیافت افطاری با اعضای شورای مرکزی اتحادیه های دانشجویی و مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه قطعاً ماه رمضان یک فرصت طلایی است که خداوند در اختیار بشر گذاشته است، گفت: هر انسانی در طول حیاتش چند سال فرصت حضور در ماه رمضان را پیدا خواهد کرد. این یک روند تکراری نیست، بلکه یک گام و حرکت جدید است که هر کسی به اندازه لیاقتش از آن بهره خواهد برد.

وی افزود: باید روزهای پیش رو در ماه مبارک رمضان را مغتنم شمرده و از آن نهایت استفاده را ببریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دنیا مقدمه زندگی در آخرت است، گفت: اصل و جوهر حیات انسان در آخرت تجربه می شود. آنجا فقط حق مطلق و نور واقعی جهان وجود دارد و تمام حرکات ما برای رسیدن به این نقطه است.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: تمامی حرکات ما در زندگی باید برای خدا باشد و تشکلی حق است که در این مسیر گام بردارد. ما به دنبال یک تشکل حق هستیم که انسان را به خدا نزدیک کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور تشکل های دانشجویی یک ارزش برای دانشگاه است، گفت: دانشگاه ها باید قدر تشکل های دانشجویی را دانسته و آنها را برای مشارکت فعال تشویق کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه بهترین نوع کار دانشجویی، حضور و مشارکت در تشکل های دانشجویی دانشگاه هاست، گفت: نخبه پروری سیاسی و فرهنگی نیز از این راه اتفاق می افتد. باید برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به این هدف در واحدها صورت گیرد. این امر به یک سرمایه اجتماعی برای مسئولان دانشگاه تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این شورا مرکب از معاونان فرهنگی و دانشجویی استان و واحدهای جامع است که هر ماه برگزار می شود. در این شورا به شدت تاکید شده که نگاه به تشکل ها و بسیج به عنوان یک بازو، قدرت و ابزار مدیریتی باشد.

وی تاکید کرد: باید براساس نگاه مقام معظم رهبری کار به تشکل ها و گروه های دانشجویی در چارچوب مقررات سپرده شود. این موضوع می تواند برای پیشرفت دانشگاه بسیار کارساز باشد.

در ابتدای این دیدار، برخی از دبیران کل اتحادیه های دانشجویی و مسئولان بسیج دانشجویی به ارائه دیدگاه ها و مطالبات خود از جمله لزوم حمایت واحدهای دانشگاه از تشکل های دانشجویی، ایجاد دفتر برای اتحادیه ها در تهران، شرکت نماینده تشکل های دانشجویی در شوراهای فرهنگی واحدها، استفاده از پتانسیل دانشجویان در مباحث اقتصاد دانش بنیان، ارتباط بیشتر معاونت های فرهنگی و دانشجویی با تشکل های دانشجویی، تشکیل کارگروهی با حضور نماینده تشکل های دانشجویی و اساتید برای محقق ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مسائل فرهنگی دانشگاه، ورود دانشگاه به بخش اقتصاد دانش بنیان، استفاده از ظرفیت دانشجویان برای تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و انقلاب اسلامی و... پرداختند.

202

کد خبر: 955372

وب گردی

وب گردی