متن کامل توافقنامه آمریکا و کره شمالی

دونالد ترامپ مطابق وعده قبلی خود متن توافقنامه خود با کره شمالی را دراختیار رسانه ها قرارداد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مطابق وعده ای که داده بود، متن توافقنامه با کره شمالی را در اختیار رسانه ها قرار داد. متن کامل توافقنامه به شرح زیر است:

ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره به ایجاد روابط جدید در راستای خواسته مردم دو کشور برای صلح و شکوفایی متعهدند.

ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره تلاش‌هایشان برای ایجاد یک رژیم صلح پایدار و بادوام در شبه جزیره کره را پیوند خواهند زد.

با تاکید دوباره بر بیانیه پانمونجوم در ۲۸ آوریل ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک خلق کره به تلاش برای غیرهسته‌ای کردن کامل شبه جزیره کره متعهد می‌شود.

ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره به شناسایی بقایای اسرا و مفقودین جنگی، شامل بازگرداندن فوری کسانی که تاکنون شناسایی شده اند، متعهد می‌شوند‌.

با تصدیق این که نشست ایالات متحده- جمهوری دموکراتیک خلق کره -برای اولین بار در تاریخ- یک رخداد تاریخی است که اهمیت والایی در فائق آمدن بر دهه‌ها تنش و خصومت میان دو کشور و سرآغاز آینده‌ای نو بود، رئیس جمهور ترامپ و رئیس کیم جونگ اون به اجرای کامل و سریع شروط این بیانیه مشترک متعهد می‌شوند. ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره به ادامه گفتگو‌های آتی، با هدایت وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پومپئو، و یک مقام عالی رتبه مرتبط از جمهوری دموکراتیک خلق کره در سریع‌ترین زمان ممکن برای اجرای نتایج نشست ایالات متحده- جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و کیم جونگ اون رئیس کمیسیون امور دولتی جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد شده‌اند برای توسعه روابط جدید ایالات متحده- جمهوری دموکراتیک خلق کره و تشویق صلح، شکوفایی و امنیت شبه جزیره کره و جهان همکاری کنند.

کد خبر: 955419

وب گردی

وب گردی