نحوه  فرآیند سنجش هوش در مدارس سمپاد

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: براساس سند تحول بنیادین و به دلیل  ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و حذف آزمون های زائد، پذیرش دانش آموزان در دوره اول متوسطه در مدارس سمپاد براساس  سنجش هوش است.

دکتر فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره نحوه سنجش دانش آموزان دوره اول متوسطه در مدارس سمپاد گفت: دانش آموزان براساس سنجش هوش انتخاب شده و استعداد آن ها شناسایی و مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیازی به شرکت در کلاس‌های آموزشی و یا مهارت‌های تست زنی نیست.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: دانش آموزان داوطلب ورود به دوره اول متوسطه در مدارس سمپاد تا نهایی شدن نحوه پذیرش، باید روال طبیعی ثبت‌نام در مدارس عادی دولتی یا غیردولتی را طی کنند؛ در صورت موفقیت در سنجش هوش نسبت به ثبت نام و انتقال آنان به مدارس استعدادهای درخشان اقدام می‌شود.

این در حالی است که رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش عبدالرسول عمادی در این باره گفت: براساس دستور وزارت آموزش و پرورش هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به دوره اول متوسطه برگزار نمی شود، اما با روش های دیگر مانند مصاحبه و گفتگو دانش آموزان جذب مدارس سمپاد می‌شوند و ادارات آموزش وپرورش مناطق بر این موضوع مراقبت می کنند، اما ممکن است مدارس با روش های دیگری اقدام به پذیرش دانش آموز کنند.


706

کد خبر: 955434

وب گردی

وب گردی