تجمع اعتراضی انبوه‌سازان مسکن مهر مقابل بانک مسکن

برخی از سازندگان فاز ۸ مسکن مهر پردیس در اعتراض به عدم پرداخت تسهیلات در اسرع وقت، مقابل ساختمان مرکزی بانک مسکن در تهران تجمع کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ 70 نفر از سازندگان فاز 8 مسکن مهر پردیس در اعتراض به اینکه هر روز قیمت نهاده‌های مسکن افزایش می‌یابد و تسهیلات مسکن مهر در اسرع وقت پرداخت نمی‌شود، مقابل ساختمان مرکزی بانک مسکن تجمع کردند.

وکیل اصغری یکی از انبوه سازان مسکن مهر که به گفته خود 1500 واحد در فاز 8 در حال ساخت دارد گفت: تجمع 70 نفر از سازندگان مسکن مهر فاز 8 در مقابل ساختمان بانک مسکن به خاطر عدم واریز سهم الشرکه از سوی بانک مسکن است.

این انبوه ساز با بیان اینکه سازندگان با شرکت عمران پردیس و بانک مسکن یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه دارند، گفت: یک ساختاری در این تفاهم‌نامه وجود دارد که بابت سهم‌الشرکه بانک مسکن وام مسکن مهر را که پرداخت می‌کند، این را در مرحله فونداسیون 15 درصد ریالی و 9 درصد فیزیکی، در مرحله سقف و اسکلت که 40 درصد است 55 درصد فیزیکی و 41 درصد ریالی و در مرحله سفت‌کاری که حدودا 79.5 درصد است، بانک باید ریالی آن را 85 درصد پرداخت کند، ولی بانک مسکن این سهم‌الشرکه را پرداخت نمی‌کند.

او ادامه داد: بانک مسکن 18 هزار میلیارد تومان از این خط اعتباری 55 هزار میلیارد تومانی را که بانک مرکزی استمهال کرده است، تنها 5 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است و 13 هزار میلیارد تومان را به صندوق مسکن یکم برده‌ است.

به گفته اصغری، پیمانکاران با این عدم پرداخت به موقع تسهیلات به مشکل می‌خورند و فاز 8 به تعطیلی کشیده می‌شود، به طوری که در حال حاضر فاز 8 با 10 درصد در حال فعالیت است.

این انبوه ساز خاطر نشان کرد: سازندگان می‌گویند قیمت شیرآلات 15 درصد گران شده است و الان 2 ماه است که کار کرده‌ام و می‌گویند پول نداریم، در حالی که جزو تعهدات است.

به گفته او، قیمت موتور آسانسور در آبان‌ماه سال گذشته 7 میلیون و 400 هزار تومان بود، اسفندماه به 9 میلیون تومان و الان به 13 میلیون تومان رسیده است.

منبع: فارس

401

کد خبر: 955478

وب گردی

وب گردی