اسلامی:‌ اصرار دولت به  حضور "تلگرام " تردید برانگیز است

فعال سیاسی درباره فیلتر نشدن برنامه های مشابه تلگرام گفت‌: این اپلیکیشن ها با حمایت دولت همچنان باز است، ضمن آنکه توافق دولت با تلگرام همچنان محرمانه است.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با ابراز تعجب از حمایت رسمی از نسخه های غیر رسمی تلگرام(طلایی) توسط دولتمردان گفت: چنین نسخه هایی در بهترین حالت تنها امکان دفع خطرهای کمی از تلگرام همچون فیلتر کردن برخی کانالهای آشوبگر را خواهند داشت.

وی افزود: چشم پوشیدن بر فعالیت نسخه های غیر رسمی و حتی حمایت از آنها در حالی رخ می دهد که این نسخه ها همچنان اطلاعات را به صورت کامل در اختیار شرکت قلعه دیجیتال (Digital Fortress) صاحب امتیاز تلگرام قرار می دهند و در بهترین حالت می توانند تنها جلوی بخشی از ضررهای این ابزار جنگ نرم دشمن را بگیرند.

اسلامی با یادآوری ادعای دوروف در وابستگی درآمدی تلگرام به کمک ها و عدم درآمدزایی از طریق آگهی و ... خاطر نشان کرد: هر عقلی اذعان خواهد کرد که منفعت طلبان صهیونیست هرگز حاضر به پرداخت هزینه های بلاعوض برای یک امر فاقد سود نخواهد بود و "میخائیل میری لاشویلی" سرمایه گذار صهیونیست " قلعه دیجیتال" بدون شک دارای منافع جدی در این شرکت است؛ منافعی که بر اساس دانش پیشرفته تحلیل محتوا هم درآمد زا و هم تأمین کننده امنیت صهیونیست ها است.

وی تصریح کرد: حجم عظیم داده هایی که از طریق تلگرام برای سازمان ها و موسسات تحلیل و پردازش محتوا ارسال می شد، با چنین روندی ادامه خواهد یافت و جدای از تسلیم داده های مستقیم، شناسایی کانون های مستعد بحران و ... امکان های گسترده ای را برای تحریک و ضربه به کشور فراهم خواهند آورد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه بیان کرد: با استفاده از تحلیل محتوای کلان از این قبیل فضاها ، دشمنان براحتی از طریق داده های دریافتی پیام ها را پایش و برای شناخت نقاط قوت و ضعف و نقاط آسیب پذیر جامعه ما به کار خواهند گرفت تا بتوانند در بسیاری از عملیات ها بخصوص عملیات روانی از این اطلاعات بهره مناسب را ببرند.

مدیر مسئول هفته نامه شما با اشاره به اینکه فیلتر شدن برخی شبکه های اجتماعی همچون اورکات، وایبر، فیس بوک و ... و باز ماندن تلگرام موجب نوعی انحصار تقویت کننده برای آن شد، گفت: در حالی که هنوز دولت درباره توافق مشروطی که با تلگرام بسته شده بود و در پی آن مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام (CDN) در ایران داده شد، اطلاع رسانی نکرده است و این موضوع همچون برخی توافقات دیگر محرمانه مانده است ضمن اینکه اصرار دولت به میدان دادن به این پیام رسان تردید برانگیز است.

اسلامی به برخی شایعات درباره ریشه داشتن این اقدامات به امید بستن اعتدالیون به قدرت تلگرام برای نتیجه گیری در دوره های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: تاریخ نشان داده است امید بستن به دشمنی که خصومت آن تردید ناپذیر است برای منافع کوتاه مدت، موجب ضربه خوردن غافلگیرانه در لحظه غیرمنتظره خواهد شد و در دراز مدت برای آن جریان جز خسارت دستاوردی نخواهد داشت.

303

کد خبر: 955501

وب گردی

وب گردی