قبولی من در دانشگاه تهران حتمی بود اما دانشگاه صداوسیما را برای تحصیل انتخاب کردم

ظهر امروز جمعی از دانشجویان واساتید دانشگاه در اعتراض به تصمیم وزارت علوم مبنی بر حذف برخی رشته های دانشگاه صدا و سیما مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، ظهر یک روز گرم بهاری است، جمعی از دانشجویان و اساتید مقابل وزارت علوم ایستاده و پلاکاردهایی در دست دارند.این افراد نسبت به تصمیم وزارت علوم مبنی بر حذف برخی رشته های دانشگاه های دستگاه های اجرایی معترضند و خواهان این هستند که تمامی رشته های حذف شده دانشگاه صدا و سیما به دفترچه بازگردد.

اگر معاون وزیر کوتاه نیاید تلاش یک سال 200-300 دانشجو به هدر می رود

علی دانشجوی کاردانی تلویزیون دانشگاه صدا و سیما است. مقابل وزارت علوم ایستاده و نوشته خود مبنی بر اینکه «لج و لجبازی بس است دانشجو که گناهی ندارد» را بالای سرش نگاه داشته است. وی به خبرنگار ایسکانیوز می گوید:«دوستان ما یک سال است که مشغول مطالعه هستند، اما هنگامی که دفترچه آمد مشاهده کردند برخی رشته هایی دانشگاه صدا و سیما حذف شده است، دکتر نیاسر نیز علیرغم اظهارات وزیر حاضر به بازگشت تمامی رشته های این دانشگاه نیستند.ما امروز دور یکدیگر جمع شده ایم تا از دوستانمان حمایت کنیم.»

وی ادامه می دهد:« دوستان ما خبر نداشتند این رشته ها حذف خواهد شد که حداقل برای رسیدن به رشته های دیگری تلاش کنند. زمانی که دفترچه آمد متوجه این تغییر شوند، اگر معاون وزیر کوتاه نیاید تقریبا زندگی و یک سال تلاش 200-300 دانشجو به هدر می رود.»

علی می افزاید:«ما از وزیر علوم تقاضا داریم تمامی رشته های حذف شده دانشگاه صدا و سیما را بازگرداند، دانشجویان در بهترین دوران زندگی یعنی جوانی زمان گذاشته و درس خوانده اند، انصاف نیست که با حذف رشته ها این دانشجویان سرگردان شوند.»

درد دل های رتبه 7 کنکور که دانشگاه صدا و سیما را انتخاب کرده است

محمد یکی از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما است که در این اعتراض حضور دارد. وی می گوید:« در حال حاضر علاوه بر دانشجویان دانشگاه صدا و سیما، داوطلبان آزمون ارشد نیز در این اعتراض حضور دارند. ما امروز به نمایندگی از دانشجویان،فارغ التحصیلان و دانشجویانی که کنکور داده اند مقابل وزارت علوم تجمع کرده ایم.»

وی ادامه می دهد:«دانشگاه صدا و سیما دارای هویت است، دانشکده صدا و سیما در راستای پیشرفت به دانشگاه صدا و سیما تبدیل شد اما این مورد گویی به ضرر این دانشگاه تمام خواهد شد زیرا وزارت علوم روز به روز شرایط را محدود تر می کند، گویی می خواهد از فرصت خود استفاده کند تا دشمنی های خود را با سازمان بیشتر کند.»

محمد می گوید:« این جریانات در راستای این است که برخی می خواهند دانشگاه صدا و سیما را تعطیل کنند یعنی اینکه می خواهند این هویت را از این دانشگاه بگیرند.برخی مسئولان به این نکته توجه نکرده اند که دانشگاه صدا و سیما بر خلاف تصوراتشان مجمع نخبگان است.برخی از رشته های مشترک دانشگاه صدا و سیما نسبت به رشته های دانشگاه تهران در اولیت بیشتری قرار دارد زیرا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند حداقل هایی برای آینده شغلی خود در نظر گرفته اند. منطق می گوید افراد تحصیل می کنند که دارای شغل باشند ، در همه جای دنیا نیز منطق تحصیل بر اساس کار کردن شکل می گیرد.»

وی می افزاید:« فردی که می خواهد به عنوان فعال رسانه در کشورمان مشغول به کار شود، بهترین مکان برای اشتغال وی سازمان صدا و سیما به شمار می رود که عنوان بزرگترین رسانه این کشور شناخته می شود. من با رتبه 7 من وارد دانشگاه صدا و سیما شدم، هم اتاقی من با رتبه 3 وارد این دانشگاه شده است ، قبولی هر دو نفر ما در دانشگاه تهران 100 درصد بود، اما دانشگاه صدا و سیما را انتخاب کردیم زیرا این سازمان به عنوان یک نماینده از بزرگترین رسانه کشور محسوب می شود، من به عنوان فعال رسانه در آینده، ترجیح می دهم در این سازمان مشغول به کار شود زیرا بهترین رسانه کشور تلقی می شود چرا باید نگران بازار کار باشم و یا کارهای بدون تاثیر انجام دهم در حالی که می توانم در بزرگترین رسانه کشور تاثیرگذار باشم.»

یک مدیر نباید یک شبه با سرنوشت صدها دانشجو بازی کند

محمد حسین یکی از داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد است که به امید قبولی در دانشگاه صدا و سیما حدود 4 ماه درس خوانده است.. وی به خبرنگار ایسکانیوز می گوید:«من تنها حدود 4 ماه برای این آزمون تلاش کردم اما یکی از دوستانم که در این اعتراض هم حضور دارد، یک سال پشت کنکور مانده بود. همگی ما برای ورود به این دانشگاه درس خواندیم، تلاش کردیم و چند روز پس از آزمون زمانی که دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت قرار گرفت، متوجه شدیم اسم دانشگاه صدا و سیما در دفترچه نیست و متاسفانه رشته های آن حذف شده است.»

وی ادامه می دهد:« با لجبازی های مسئولان وزارت علوم حدود 4 بار اصلاحیه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت اما رشته های مورد نظر ما بازهم بازنگشت. از جمله یکی از مشکلات اصلی حذف رشته های دانشگاه صدا و سیما می توان به کاهش ظرفیت 20-30 نفری این رشته ها اشاره کرد. یعنی احتمال قبولی ما نیز در دانشگاه های دیگر کاهش پیدا می کند.در صورتی که این رشته ها به دفترچه بازنگردند اگر امتیاز قبولی در دانشگاه های دولتی روزانه را داشته باشم، در این دانشگاه ها تحصیل می کنم و اگر نه مجبورم به سربازی بروم.»

محمد حسین می افزاید: «من به عنوان یک دانشجو برای خودم برنامه ریزی هایی دارم، به هر حال یک مدیر باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشد که یک شبه با سرنوشت صدها دانشجو بازی نکند. اگر هم قرار است تصمیمی اتخاذ شود، باید ماه ها قبل اعلام شود تا دانشجویان برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.»

201

کد خبر: 955516

وب گردی

وب گردی