واکنش ها به دیدار ترامپ و اون ادامه دارد

واکنش های جهانی به دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره از موشک های هسته ای ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون با واکنش های متعدد جهانی روبرو شده است. وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت که وعده رهبر کره شمالی، برای ازبین بردن سلاح های هسته ای، گامی مهم در جهت ثبات و شکوفایی است. بوریس جانسون در توئیتر خود نوشت: من از این خبر خوشحال هستم که ترامپ و کیم جونگ، مذاکرات سازنده ای را در سنگاپور برگزار کردند. تعهد کره شمالی به هدف خلع هسته ای کامل شبه جزیره کره، یک گام مهم در جهت ثبات و رفاه در آینده است.

در همین ارتباط فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه نشست امروز نشان داد که هدف خلع سلاح کامل هسته ای در شبه جزیره کره می تواند محقق شود. موگرینی در بیانه خود اعلام کرده است: نشست امروز سران عزم راسخ ما را درباره استفاده از دیپلماسی به عنوان تنهات راه رسیدن به صلح پایدار در شبه جزیره کره مورد تأئید قرار داد.

وزارت خارجه روسیه نیز با حمایت از دیدار دو رهبر کره شمالی و آمریکا اعلام کرد: روسیه اقدام ترامپ مبنی بر توقف تمرینات نظامی در شبه جزیره کره استقبال می کند. وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از برگزاری مذاکرات بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی استقبال می کنیم. ما معتقدیم که عادی سازی روابط ایالات متحده و کره شمالی که تمایل آنها در بیانیه مشترک نهایی احزاب منعکس شده ، بخشی جدایی ناپذیر از حل مسائل پیچیده شبه جزیره کره است.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز امروز دربیانیه ای اعلام کرد: آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی آمادگی دارد تا فعالیت‌ های راستی‌ آزمایی مرتبط با کره شمالی را در صورت درخواست کشورهای مرتبط به انجام برساند. در بیانیه صادره از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: این مسأله با مجوز شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، بامداد امروز برای اولین بار با همدیگر دیدار کردند دو رهبر برای پایان دادن به بحران شبه جزیره کره توافقی چند ماده ای امضا کرده اند.

کد خبر: 955530

وب گردی

وب گردی