مقاومت باید کاری کند که حضور اشغالگر هزینه بر باشد

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار داشت: مردم فلسطین به راحتی شکست نخواهند خورد. مقاومت باید کاری کند که حضور اشغالگر هزینه بر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، خالد قدومی نماینده حماس در تهران بعد از ظهرا اماروز در نشست "قدس، انتفاضه؛ مقاومت؛ حق بازگشت"در خصوص شرایط اخیر نیروهای مقاومت فلسطینی، اظهار داشت: باید ببینیم چرا ترامپ دست به انتقال سفارت آمریکا به قدس زد کاری که نه برای آمریکا سودی دارد و نه می تواند اقدامی عقلانی و دیپلماتیک به حساب آید.

وی گفت: اینکه چرا رژیم صهیونیستی امروز با راحتی در حال زندگی هست چون در منطقه ما بحران های مختلفی ایجاد کرده اند، آنها توانستند جبهه مقاومت را با مشکلات بسیاری درگیر کنند و از این بابت سود ببرند.

قدومی افزود: اولین سلاحی که جبهه مقاومت باید به آن مسلح شود سلاح عقیدتی است و آزادی نهایی فلسطین آرمان ما است، نکته دیگر اینکه بدانید دشمن ما رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار کرد: ما نباید توقع داشته باشیم که اسرائیل چیزی به ما بدهد یعنی پیروزی گرفتنی است نه دادنی؛ شما باید برای بدست آوردن آن مبارزه کنید. ما باید خودمان را تجهیز کنیم و مسیر هم مشخص است که چطور و چه کار باید انجام داد.

وی ادامه داد: بسیج عمومی در سطح منطقه و جهان باید صورت بگیرد و یکی از قوی ترین انگیزه ها در تشکیل بسیج عمومی موضوع قدس است، مولفه دیگر اینکه هدف نهایی را باید مشخص کرد و آن محو آن رژیم است.

قدومی گفت: شما باید بدانید که آیا در مسیر رسیدن به هدف نهایی هستید یا کم کم در حال انحراف از آن هستید؟ ما همیشه باید هدف نهایی را در ذهن خود داشته باشیم.

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار کرد: علاوه بر سلاح ها و مولفه های لازم که گفتم باید هر کاری هم در توان داریم انجام دهیم، یعنی از آنچه داریم در این مسیر دریغ نکنیم و خداوند ما را برای به کار نگرفتن آن مواخذه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: عنصر دیگر تحمل و صبر است در مسیر طولانی که پیش روی دارید، مفهوم استقامت هم می بینم که در یک روز ۶۲ شهید و هزار مجروح دادند و این یعنی مقاومت و صبر کردن بر مشکلات و سختی ها.

قدومی افزود: امروز، هم اسرائیل و غیر اسرائیل علیه مردم فلسطین بسیج شده اند تا ما را درو کنند، هدف رژیم صهیونیستی درهم شکستن شهروند فلسطینی است و می خواهند روحیه، منش و همه چیز شهروند فلسطینی را درهم بشکنند.

نماینده جنبش حماس در تهران بیان داشت: جبهه مقاومت فلسطین که در حماس و جهاد اسلامی متبلور شده است، ۳۰ مارس فراخوانی را برگزار کردیم و دیدیم که شد آنچه در قالب راهپیایی های بازگشت صورت گرفت و چیزی فراتر از انتظار ما بود.

وی ادامه داد: هر آنچه که ما باید انجام دهیم این است زندگی با عزتی را برای شهروندان فلسطینی فراهم کنیم، عنصر دیگر توجه و حضور مردم حول محور مقاومت است. مطمنا اگر شما در میان مردم نباشید شکست خواهید خورد.

قدومی گفت: ما تاکید داشتیم که می خواهیم راهپیمایی های ما مسالمت آمیز باشد و رژیم صهیونیستی را به لحاظ اخلاقی و رفتاری تحت فشار قرار داد، حتی گفتیم یک سنگ هم در این میان پرت نشود.

وی افزود: بادبادک هایی که موسوم شد که باد بادک های آتشین یکی از ابتکارات جوانان ما بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با آن نیروهائی ویژه ای را در نظر گرفتند. برای آنها هزینه داشت.

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار داشت: بنابراین این مردم به راحتی شکست نخواهند خورد. مقاومت باید کاری کند که حضور اشغالگر هزینه بر باشد.

قدومی گفت: وقتی مقاومت به این باور رسید که باید مسالمت آمیز حضور خودش را نشان دهد این کار را انجام داد، زمانیکه مقاومت خواست جواب رژیم صهیونیستی را با زبان خودش بدهد آنها به دنبال آتش بس رفتند.

وی افزود: از عنصر دیپلماسی هم باید استفاده کرد، دیدیم که خانم نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل برای تحت فشار قرار دادن نیروهای مقاومت فلسطینی در شورای امنیت تنها ماند.

نماینده جنبش حماس در تهران ادامه داد: محمود عباس متاسفانه نمی‌خواهد این معادله را متوجه بشود ولی هنوز حاضر نیست که در جریان مقاومت باشد و دوشادوش مقاومت حرکت کند.

قدومی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این مقاومت بتواند پایداری خود را حفظ کند و باید از آن حمایت کرد تا در مسیر خودش همچنان قرار داشته باشد و در برابر دشمن واحد که همان رژیم صهیونیستی باشد ایستادگی کند.

۳۰۴

کد خبر: 955538

وب گردی

وب گردی