بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم احمد احمدی برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم احمد احمدی دوشنبه ۲۸ خردادماه در تالار علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی کشور آیین بزرگداشت علمی و معرفتی استاد احمد احمدی عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت امناء این پژوهشگاه روز دوشنبه مورخ ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، غلامعلی حداد عادل، غلامرضا اعوانی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، نجفقلی حبیبی،وحید احمدی و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه در محل تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

براساس این خبر،"حجت الاسلام احمد احمدی در سال ۱۳۱۲ (۱۹۳۳ میلادی) در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت ۵ سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت. سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کسانی همچون امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد. احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ است.

۵۰۲

کد خبر: 955560

وب گردی

وب گردی