علی (ع) از زبان علی(ع) برای چهارمین بار منتشر شد

کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)؛ زندگی و زمانه امیرالمؤمنین از زبان خودش» نوشته حجت الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به چاپ چهارم رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیرالمؤمنین علی (ع) از هر نظر بی نظیر است. در اولیا، اوصیا و بزرگان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که خودش زندگی را از ابتدا تا انتها بیان کرده باشد.

کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» دربردارنده گزارشهای تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی. در واقع این کتاب، از اول تا آخر از زبان حضرت علی (ع) است و پاورقی‏های جزئی دارد.

نویسنده محقق در نوشتن این کتاب فقط به نهج البلاغه اکتفا نکرده و سخنان امیرالمومنین (ع) که در انبوه کتاب های شیعه و اهل سنت پراکنده است را مطالعه و رصد کرده و تلاش داشته چیزی از قلم نیفتد. هرچند علاقه مندان به شخصیت امیرالمومنین (ع) پیش از این با کتاب «شرحه شرحه» از همین محقق در باره زندگی آن حضرت آشنا بوده اند و شاید بتوان کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» را شرحی مبسوط از آن کتاب دانست؛ اما قلم روان، بیان متفاوت و نحوه روایت محقق در کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)» آن قدر به چشم می خورد که خواننده این کتاب را نه فقط به عنوان یک منبع و سند تاریخی مطالعه می کند که گاه مجذوب کشش داستانی و انسجام و پیوستگی محتوایی کتاب شده و همچون یک رمان یا داستان بلند در لابلای سطرهای کتاب گم می شود.

کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» در 10 فصل دوران مکه, دوران مدینه، دوران خلفا، دوران خلافت، دوران جنگ جمل، دوران جنگ صفین، دوران حکمیت، دوران جنگ نهروان، دوران غارت ها و دوران شهادت تدوین و تنظیم شده است.

دفتر نشر معارف چاپ چهارم کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)؛ زندگی و زمانه امیرالمومنین از زبان خودش» را در 612 صفحه، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 35000 تومان منتشر کرده است.

براساس این خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تاکنون کتابهای «فاطمه (ع) از نگاه علی (ع)» ، «نفاق؛ جنگ مذهب علیه مذهب» ، «شرحه شرحه»، «روایت دریا» و «برادری داشتم که...» از جمله آثار منتشره اوست.

502

کد خبر: 955601

وب گردی

وب گردی