بلیت‌های نیم بها هم پای مردم را به سینما باز نکرد

در نیمه دوم خرداد ماه به سراغ فیلم هایی می رویم که حتی نیم بها بودن سینما هم نتوانست به فروش بهترشان کمک کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه دوم خرداد ماه به صورت رسمی اعلام شد.در میان فیلم های اکران دوم نوروزی تنها فیلم «تگزاس» بود که توانست نظر مردم را به خود جلب کند اما سایر آثار هیچکدام فروش رضایت بخشی نداشتند.

متاسفانه مدیران سینمایی نتوانست برنامه ریزی مناسبی برای فیلم های اکران دوم نوروزی انجام دهند تا این آثار هم از تنوع برخوردار شود و هم زمان مناسبی به نمایش درآیند.

حال با گذشت چند هفته از نمایش اکران های دوم نوروزی قرار است که از امروز چهارشنبه 23 خرداد ماه فیلم های «دشمن زن» به کارگردانی کریم امینی، «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا و فیلم «در وجه حامل» بهمن کامیار روی پرده سینما به نمایش درآید.

پس از هفته های متوالی همان طور که انتظار می رفت، فیلم کمدی «تگزاس» در صدر پرفروش ترین ها قرار گرفت و فیلم های «خجالت نکش» و «چهارراه استانبول» به ترتیب رتبه های دوم و سوم پرفروش ها را بدست آوردند.

** تگزاس

فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان هفته جاری 625میلیون 253 هزار تومان در گیشه سینماهای کشور فروخته است.

این فیلم کمدی طی هفت هفته نمایش و با در اختیار داشتن 131 سالن توانسته 9 میلیارد و 362 میلیون بفروشد.

حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی،گابریلا پتری، توگان تی شی را،آدریانو تولوزا، تی آگو متوس، فرانسین لیما و لی بوم بوم از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

«تگزاس» داستان دو جوانی است که در تگزاس با مشکلات مالی رو به رو می شوند. برنده شدن در قرعه کشی و مبارزه با گنده لات های تگزاس از جمله اتفاقاتی است که سر راهشان قرار می گیرد.

در خلاصه این فیلم آمده است: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن، حتی تو تگزاس!

**خجالت نکش

فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه کنندگی امیرپروین حسینی نیز توانسته در هفته جاری 311 میلیون و 131 هزار تومان بفروشد.

این فیلم توانسته پس از گذشت 5 هفته از اکران خود در مجموع به فروش دو میلیارد و 509 میلیون تومان برسد.

«خجالت نکش» که پیش تر در جشنواره فیلم فجر اکران شد، داستان یک زن و شوهر روستایی است که در سن پیری بچه دار می شوند.

احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی از جمله بازیگرانی هستند که در این این فیلم ایفای نقش کرده اند.

** چهارراه استانبول

فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی نیز دیگر فیلم اکران دوم نوروز سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

این فیلم سینمایی هفته توانست در هفته جاری 231 میلیون تومان فروش داشته است.

«چهار راه استانبول» پس از 5 هفته نمایش در 72 سالن سینمایی دو میلیارد و 385 میلیون فروخته است.

این فیلم اجتماعی به گونه ای متفاوت حادثه دردناک پلاسکو را روایت می کند. «چهار راه استانبول» مشکلات اجتماع را در قالب داستان های ساختگی بیان می کند.

بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادى ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، رضا شریف نژاد، على گیل ورى، شقایق جعفرى جوزانى، مسعود کرامتی و مهدى پاکدل و بازیگران خردسال: کارن کیایى و باران صوفى از جمله بازیگران این فیلم هستند.

**عصبانی نیستم

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان در 5 هفته اکران خود، دو میلیارد و 714 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم اجتماعی که بعد از 5 سال توقیف روی پرده نقره ای را دید با در اختیار داشتن 71 سالن در هفته جاری 178 میلیون و 304 هزار تومان فروش داشته است.

«عصبانی نیستم» 99 دقیقه داستان زندگی دو جوان به نام ستاره و نوید را روایت می کند. نوید از شهرستان برای تحصیل و کار به تهران می آید اما با وجود مشکلات بسیاری که برایش پیش می آید همچنان می خواهد به همه بگوید عصبانی نیستم!

باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، میناکریمی جبلی،حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا و... از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

** خوک

«خوک» تازه ترین ساخته مانی حقیقی است که توانسته با در اختیار داشتن 41 سالن 116 میلیون تومان فروش داشته باشد.

این فیلم از ابتدای اکران خود تا کنون بیش از یک میلیارد و سه میلیون تومان در گیشه فروخته است.

در خلاصه این فیلم آمده است: حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ وقتی در شبکه‌های اجتماعی تهمت عجیبی به حسن زده می‌شود، او ناچار می‌شود برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد.

حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش، با حضور: رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

**جشن دلتنگی

فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی سیدعلی قائم مقامی در هفته جاری با در اختیار داشتن 28 سالن، 18 میلیون تومان فروش داشته است.

جشن دلتنگی با گذشت 5 هفته بیش از177 میلیون و 657 هزار تومان فروخته است.

این فیلم سینمایی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهارطبقه اجتماعی است.

محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی بازیگران این فیلم هستند.

** آن سوی ابرها

فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی با در اختیار داشتن 12 سالن سینمایی 16 میلیون تومان فروخت.

این فیلم مجیدی که در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه بخش محمد امین (ص) را بدست آورد، پس از گذشت 5 هفته از اکران خود 184 میلیون و770 هزار تومان فروش داشت.

«آن سوی ابرها» که در هند ساخته شده، روایت کننده عشق، زندگی و تنوع روابط انسانی است.

ایشان خاطار، مالاویکا موهانان بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم های اکران دوم نوروزی برخلاف انتظار نتوانستند نیاز مخاطبان را برطرف کنند و با گذشت بیش از 5 هفته به فروش خوبی برسند، باید دید فیلم اکرانی جدید می توانند نظر علاقمندان به سینما را به خود جلب کند یا فشار اقتصادی و افزایش سالانه قیمت بلیت است که مانع رفتن به سینما می شود.

503

کد خبر: 955639

وب گردی

وب گردی