جمالی:  یکی از گزینه های ایران  خروج از" NPT "است

دبیر کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه موضوع خروج ازNPT مسئله ای است که باید مقامات بالاتر درباره آن تصمیم گیری کنند گفت:این موضوع یکی از گزینه های ایران است.

محمد جواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا غنی سازی تا 190 هزار سو اظهار داشت: این دستور مقام معظم رهبری یک تاکید بود زیرا که قبلا هم در جریان مذاکرات هسته ای این دستور را داده بودند و لذا تاکید مجدد کردند.

وی افزود: به نظر بنده سخنان ایشان در حین مذاکرات هسته ای با طرف های اروپایی، هم تکلیف مذاکره کنندگان و هم تکلیف طرف های مقابل را معلوم کرد.

جمالی با اشاره به تعویق افتادن تصویب قانون FATF تصریح کرد: به تعویق افتادن این قانون این هشدار را اروپایی ها داد که اگر اقدامات مثبتی را در زمینه برجام انجام ندهند، جمهوری اسلامی ایران نیز لزومی ندارد که به تمام تعهدات خود عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت خروج اروپایی ها از برجام آیا ایران از پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای موسوم به NPT خارج خواهد شد یا خیر گفت: موضوع خروج ازNPT مسئله ای است که باید مقامات بالاتر درباره آن تصمیم گیری کنند؛ اما خب یکی از گزینه های ایران در این باره خروج از NPT است.

302

کد خبر: 955659

وب گردی

وب گردی