رونمایی از کتاب  «روند پژوهی چهل  سالگی انقلاب»

در مراسم نهمین مراسم افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از کتاب «روند پژوهی چهل سالگی انقلاب» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز،شب گذشته در مراسم نهمین مراسم افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از کتاب «روند پژوهی چهل سالگی انقلاب» به نویسندگی مجید بذرافکن رونمایی شد. بذرافکن پیش از برگزاری مراسم رونمایی از این کتاب در سخنانی، گفت: در مورد مساله 40 سالگی جمهوری اسلامی ما انتظار داشتیم که آستانه این 40 سالگی از صد جا صدا بلند شود که ما کارهایی را تدارک دیدیم. اما ماه سوم هم دارد تمام می شود و ما سال را با دو اتفاق خیلی سخت شروع کردیم.

وی افزود: اولین اتفاق نامه ای بسیار بدمضمون در باب 40 سالگی جمهوری اسلامی که متاسفانه از سوی برخی از دوستان سابق ما منتشر شد. نه تنها آن چیزی که انتظار می رفت که نهادهای رسمی و شبه رسمی بیایند و روی 40 سالگی جمهوری اسلامی یک سری کارهای تکراری صرفا دارای عدد 40 را منتشر کنند دوستان دیگری حتی از جبهه خودمان آمدند و مطالبی را گفتند.

بذرافکن ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم 40 سالگی جمهوری اسلامی را برای خودمان تبدیل به یک چارچوب نظری و چارچوب فهمی کنیم نیاز به یک نظام محاسباتی داریم. نظام های محاسباتی حاکمیت دنیا به اسم رژیم های سنجش بین المللی مبتنی بر مکاتب غربی استفاده می شود. اما ما نمی توانیم آنها را به سادگی استفاده کنیم ولی بعضا دیده می شود وقتی که ما آنها را رها می کنیم برای استفاده به ضد خودش تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 13 حوزه موضوعی وجود دارد که رژیم سنجش بین المللی برای آنها وجود دارد. آنها این مسائل را در 500 آیتم ریز به ریز از مصرف خیار گرفته تا تولید فولاد برای ایران دسته بندی کردند و همه اینها را رصد می کنند.

بذرافکن اضافه کرد: الان دو موسسه هادسون و نشریه امریکن اینترست در سال های 2016 و 2017 بر اساس شاخص قدرت جهانی ایران را در دو سال در رده هفتم جهان معرفی کردند. یک سال همراه با عربستان و سال بعد بالاتر از رژیم صهیونیستی و بدون عربستان در این رده قرار گرفتیم.

وی یادآور شد: اما زمانی که من این موضوع را برای شما طرح می کنم هیچ انگیزه و ذهنیتی برای شما ایجاد نمی شود. چرا؟ چون سیستم غربی ها آن 500 شاخص را در ذهن همه ما پر کرده است. زیرا آنها به فناوری سنجش رژیم های بین المللی مسلط هستند.

آنها به جای اینکه مکتب را توزیع کنند، متراژ و دماسنج را به ما می دهند و شاخص هایی را برای ما ایجاد می کنند. ما باید روی این رژیمها به عنوان یک رژیم راهبری حکومت داری که حتی بعضا چارچوب های نظری آنها کاملا متضاد با جمهوری اسلامی است مسلط شویم، برخی رسانه ها کاملا مغرضانه از این رژیم ها علیه ما استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: اداره حاکمیت جمهوری اسلامی نه تنها یک وضع قابل قبول دارد بلکه در یک وضعیت بسیار قابل قبول است. حتی می توان 40 سالگی جمهوری اسلامی را در یک کلمه بعثت جمهوری اسلامی در تراز دولت سازی معرفی کرد.

501

کد خبر: 955685

وب گردی

وب گردی