امتناع شطرنج‌باز هندی از سفر به ایران

شطرنج‌باز هندی از حضور در ترکیب این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا انصراف داد.

به گزارش ایسکانیوز، رقابت‌های شطرنج تیمی جام ملت‌های آسیا قرار است در روزهای 3 تا 13 مرداد ماه به میزبانی کشورمان و در شهر همدان برگزار شود؛ تورنمنتی که در پایان آن، تیم‌های قهرمان در هر دو بخش مردان و بانوان قادر خواهند بود در مسابقات تیمی منتخب جهان که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در فاصله کمتر از 45 روز تا آغاز این رویداد یکی از شطرنج‌بازان هندی اعلام کرد که به ایران سفر نخواهد کرد. «سومیا سوامیناتان» که در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج در رده 97 دنیا و 4 هند قرار داشت، اعلام کرد که به دلیل قوانین مربوط به حجاب، در این مسابقات شرکت نخواهد کرد.

این شطرنج‌باز با بیان اینکه قوانین مربوط به لباس‌های مذهبی نباید روی بازیکنان اعمال شود، ادامه داد: من درک می‌کنم که سازمان‌دهندگان انتظار دارند ما لباس تیم ملی کشورمان را بپوشیم یا لباس ورزشی را در بازی‌ها بر تن کنیم اما قطعاً این کار یعنی پوشیدن لباس‌های مذهبی در ورزش در هیچ جایی قابل اجرا نیست.

این برای اولین بار نیست که یک ورزشکار هندی به چنین دلیلی از سفر به ایران امتناع می کند. پیش از این و در سال 2016 «هینا سیدهو» در رشته تیراندازی و در ماده تفنگ بادی به همین دلیل از حضور در رقابت‌های آسیایی به میزبان ایران کنار کشیده بود.

در آخرین میزبانی بزرگ ایران در رشته شطرنج که مربوط به رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان در زمستانی 95 بود، برخی از شطرنج‌بازان به دلیل امتناع از رعایت حجاب به ایران نیامدند.

602

کد خبر: 955686

وب گردی

وب گردی