تشکیل سامانه پوشش مبارزه با قاچاق کالا و ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از مشکلات ما در شرایط کنونی عدم وجود یک اطلاعات جامعی از وضعیت قاچاق کالا و ارز وجود است ،لذا مقرر شد سامانه جامعی در این باره تشکیل شود تا همه خلأها را پوشش دهد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ( 23 خردادماه 97) پارلمان در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: رویکرد تعاملی برای بررسی این لایحه شکل گرفته است و در واقع این لایحه یکی از لوایحی بوده که توانسته با همکاری بین ارکان دولت و کمیسیون اقتصادی به نتیجه برسد.

وی به برخی خلأهای قانونی در بحث قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات در شرایط کنونی وجود سامانه های ریز و رویکرد بخشی توسط دستگاه ها در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و در واقع یک اطلاعات جامعی از وضعیت قاچاق کالا و ارز وجود نداشت، لذا مقرر شد سامانه جامعی در این باره تشکیل شود تا همه خلأها را پوشش دهد.

پورابراهیمی با اشاره به شرایط کنونی ارزی در کشور تصریح کرد: سامانه ای در این باره تعریف شده که با تصویب و اجرای این قانون می توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

301

کد خبر: 955702

وب گردی

وب گردی