از فرصت تحصیل در ایران بهره بگیرید تا در کشور خودتان الگو شوید

نخستین ضیافت افطاری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین ضیافت افطاری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشجویان و مدیران این دانشگاه، عصر امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور برادران و خواهران مسلمان از کشورهای دیگر به ایران فرصت مغتنمی برای هر دو طرف است.

وی افزود: نگاه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران این است که همه شما فرزندان امت اسلامی و فرزندان ایران هستید. شما میهمان نیستید، همه عضو یک امت اسلامی و عضو خانواده رسول اکرم (ص) هستیم.

کلانتری با اشاره به تعداد بالای دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امکانات دانشگاه آزاد اسلامی اجازه نمی‌داد همه دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه در این ضیافت جمع شوند. در سالهای آینده شاید بتوان یک نشست بزرگ با حضور همه چند هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کرد.

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت: شما برای مدت محدودی در ایران تحصیل علم می‌کنید، می‌توان در کنار تحصیل یک سلسله کار فرهنگی نیز انجام داد. نشست‌های داخلی بگذارید و در خصوص مسائل مربوط به کشور خودتان هم‌اندیشی کنید، این نشست‌ها به نشاط و رشد فرهنگی دانشجویان کمک می‌کند.

کلانتری ادامه داد: با فعالیت فرهنگی و پویایی می‌توانید توانایی بیشتری پیدا کنید تا وقتی به کشور خود برمی‌گردید مثمر ثمر واقع شوید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه گفت: شما مسئولیت ویژه‌ای دارید و می‌توانید با روحیه برادری و اسلامی برای حل مشکلات موجود و پیشرفت تلاش کنید.

وی ادامه داد: در اسلام چیزی به نام بطالت و تنبلی وجود ندارد، از این فرصت تحصیلی در ایران برای توانا شدن در رشته تخصصی خود بهره بگیرید تا الگویی در کشورهای خود باشید. به امید اینکه با تلاش همه ما، تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشیم.

کد خبر: 955801

وب گردی

وب گردی