معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گفت: شکارچیان خارجی باید از طریق تورگردان‌ها و سازوکارهای بخش خصوصی که دارای مجوزهای قانونی در این زمینه هستند،‌ اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، حمید ظهرابی گفت: اگر سود مبالغ دریافتی از شکارچیان خارجی زیاد باشد، صندوق ملی محیط زیست با آن‌ها قرداد انعقاد می‌کند.

حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با تقاضای بیش از حد برای مجوز شکار اظهار کرد: تکلیف شکارچیان خارجی در رابطه با مجوز شکار کاملا مشخص است، چراکه باید از طریق تورگردان‌ها و سازوکارهای بخش خصوصی که دارای مجوزهای قانونی در این زمینه هستند،‌ اقدام کنند.

وی ادامه داد: شکارچیان خارجی برای شکار حیات وحش باید درخواست خود را ارائه دهند و قیمت‌های ارائه شده را صندوق ملی محیط زیست بررسی خواهد کرد.

ظهرابی گفت: اگر سود مبالغ دریافتی از شکارچیان خارجی زیاد باشد، صندوق ملی محیط زیست با آن‌ها قرداد انعقاد می‌کند.

وی افزود: شرکت‌هایی که بتوانند سود بیشتری را عاید صندوق ملی محیط زیست کنند، حتما در اولویت صدور مجوز شکار قرار می‌گیرند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حدود 10 درصد از قیمتی که برای شکارچیان خارجی پیش بینی کرده ایم را برای شکارچیان داخلی در نظر گرفته ایم.

اختصاص 20 درصد از مجوزهای شکار به جوامع بومی و محلی

وی ادامه داد: حدود 20 درصد از مجوز شکار برای جوامع بومی و محلی جداگانه کنار گذاشته شده است که رقم تعیین شده برای صدور مجوز حدود 600 تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ظهرابی در پایان تاکید کرد: برای شکارچیان داخلی و خارجی یک سری قوانین عمومی از جمله نداشتن سابقه تخلف، دریافت نکردن مجوز شکار در چند سال گذشته را تعیین کرده‌ایم و همچنین دستور العمل‌های شکار مانند داشتن سلاح و مجوزهای شکار را مد نظر داریم.

باشگاه خبرنگاران

۷۰۵

کد خبر: 955842

وب گردی

وب گردی