ایران و حزب الله در سوریه حضور خواهند داشت/نیروهای آمریکا، ترکیه، فرانسه و اسرائیل اشغالگر هستند

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه العالم ضمن انتقاد از حضور کشورهای آمریکا، فرانسه، ترکیه و سوریه در اراضی کشور خود بر ادامه حضور نیروهای ایران و حزب الله در سوریه به عنوان همپیمانان این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: مانعی برای ایجاد پایگاه های نظامی در سوریه توسط ایران تا زمانی که مانند روسیه کشوری هم پیمان سوریه به شمار می آید وجود ندارد. اسد همچنین وجود یگان‌های نظامی رزمی ایرانی در کشورش را انکار کرد.

بشار اسد در مصاحبه با شبکه خبری العالم ایران افزود: گروه های داوطلب ایرانی برای جنگ در سوریه حضور دارند که توسط افسران ایرانی هدایت می شوند.

بشار اسد تاکید کرد: ارتش سوریه از حمایت های رزمندگان ایرانی عراقی و لبنانی استفاده می کند. هنگامی که خبرنگار است از حضور حزب الله لبنان در سوریه سوال کرد وی پاسخ داد: معتقدم حزب الله و ایران به نابودی تروریسم در سوریه ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: حزب الله عنصری اصلی در این جنگ بوده است، این یک جنگ طولانی است و نیاز به حضور این نیروها نیز تا زمانی طولانی ادامه خواهد یافت.

بشار اسد گفت: سوریه از ایران و روسیه برای مشارکت در جنگ داخلی خود دعوت کرده است اما نیروهای آمریکایی، فرانسوی، ترکی و اسرائیل به عنوان نیروهای اشغالگر در اراضی سوریه حضور دارند.

وی در خصوص موضوع جنوب غرب سوریه گفت: هنوز تصمیمی در خصوص وضعیت در جنوب سوریه اتخاذ نشده است، این مساله از راه های مسالمت آمیز یا نظامی حل خواهد شد، اگر راه حل سیاسی در خصوص راهگشا نباشد چاره ای جز آزادی این مناطق با استفاده از نیروی نظامی نیست.

بشار اسد تاکید کرد: روسیه برای مشخص کردن آینده جنوب سوریه به ارتباط با آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داد اما آمریکا و اسرائیل برای دستیابی به راه حلی جهت حل و فصل مسائل بدون توسل به گزینه نظامی مانع تراشی می کنند.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا و اسرائیل به طور مستقیم در جنوب سوریه دخالت کرده و اسرائیل از تروریست ها حمایت می کند.

وی افزود: آمریکا مرتباً اعلام می کند از منطقه التنف خارج می شود اما به وعده های خود عمل نکرده و همه می دانند که آمریکا دروغگو است.

بشار اسد با تاکید بر مساله فلسطین اعلام کرد: مساله فلسطین برای ما مانند قبل بوده و هیچ تفاوتی نکرده است، کشورهای عربی مانند عربستان به ما پیشنهاد کردند روابط ما با ایران را قطع کنیم تا وضعیت سوریه به حالت عادی خود برگردد اما ایران برای دفاع از مردم سوریه در این کشور جنگیده ولی آنها هیچ نیروی نظامی رسمی در کشورمان ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران در سوریه پایگاه نظامی ندارد چرا که خود آنها خواستار چنین مساله ای نبودند البته اگر امروز احساس کنیم برای ادامه حضور ایران در سوریه به ایجاد پایگاه نظامی برای آنها نیاز است حتما این کار را انجام خواهیم داد.

کد خبر: 955885

وب گردی

وب گردی