نوشابه ای که "حریری" برای "بن سلمان" باز کرد

نخست وزیر موقت لبنان به مناسبت اولین سالگرد ولیعهدی بن سلمان به تعریف و تمجید از وی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، سعد حریری نخست وزیر موقت لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، به مناسبت اولین سالگرد ولیعهدی محمد بن سلمان به تعریف و تمجید از سیاست‌های بن سلمان پرداخت و گفت: سیاست‌های خردمندانه و قاطعانه‌ای که او برای رویارویی با تلاش‌ها جهت از بین بردن وحدت کشورهای عربی و هدف قرار دادن امنیت و ثبات این کشورها در پیش گرفت به صورت کارآمد در ناکام گذاشتن این تلاش‌ها موفق واقع شد و این تلاش‌ها بر نقش رهبری عربستان در توانایی برای برخورد با خطرات و ایستادگی همچون سدی محکم در مقابل دشمنان کمین کرده، تاکید داشت.

وی افزود:‌ طرح‌ها و تدابیری که محمد بن سلمان در سطوح اقتصادی و توسعه در پیش گرفت آشکارا حکایت از یک چشم انداز آینده نگر برای حفظ جایگاه اقتصادی پیش روی عربستان در منطق و جهان و اصرار برای ارتقای سطح معیشتی مردم عربستان دارد.

حریری گفت:‌ تدابیری که محمد بن سلمان برای برآورده ساختن آرمان‌های زنان عربستانی در پیش گرفت یک جهش کیفی را در زندگی روزانه شهروندان عربستانی ایجاد کرد.

حریری مدعی شد:‌ تمایل محمد بن سلمان برای در پیش گرفتن روش اعتدال و میانه‌روی نشانگر جوهره سیاست‌های عربستان است. سیاست‌های درست عربستان به مقابله با رادیکالیسم و پایان دادن به آفت تروریسم انجامیده و عربستان را از خطرات و پیامدهای ویرانگر آن محفوظ داشته است.

حریری عنوان داشت: لبنانی‌ها آسوده خاطر به مساله ادامه ایستادگی عربستان در کنار لبنان در تمامی شرایط و تمایل محمد بن سلمان برای ارائه هرگونه حمایتی از حفظ امنیت و ثبات لبنان و ارتقای اقتصاد کشور ما در رویارویی با چالش‌ها در این شرایط سخت و حساس می‌نگرند. پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به بحران شکل گرفته برای نخست وزیر لبنان در ریاض اشاره کرد و گفت: سعد حریری برای چند هفته در عربستان نگه داشته شده و با کمک فرانسه این بحران تمام شد.

رئیس‌جمهوری لبنان در آن زمان عربستان را رسما به بازداشت حریری متهم کرد و این در حالی بود که ریاض این مساله را رد می‌کرد.

کد خبر: 955933

وب گردی

وب گردی