در گلستان فقط یک طبقه به بناها در بافت‌های فرسوده اضافه کردیم

استاندار گلستان به مصوبه شورای عالی شهرسازی انتقاد کرد و گفت: در گلستان فقط یک طبقه به بناها در بافت‌های فرسوده اضافه کردیم و به دنبال منفعت نبودیم.

به گزارش ایسکانیوز، سید مناف هاشمی عصر پنج شنبه در جلسه استانی ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان اظهار کرد: در گلستان فقط یک طبقه به بناهای بافت فرسوده اضافه کرده بودیم تا از نظر اقتصادی برای افراد به صرفه باشد.

وی با بیان این که نه ما و نه شهرداری به دنبال منفعتی نبودیم، افزود: تلاش داشتیم با تجمیع ریزدانه های اقدامات موثری در بافت های فرسوده داشته باشیم اما شورای عالی شهرسازی یک طبقه ما را حذف کرد.

استاندار گلستان یادآور شد: رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر احیاء بافت های فرسوده و حمل و نقل قدیمی داشته اند و در گلستان توانسته ایم از محل اعتبارات روستایی ۱۵۰ کمباین و ۱۰۰ دستگاه کامیون را به شبکه حمل و نقل اضافه کنیم اما در حوزه احیاء بافت های فرسوده، این بافت ها در بسیاری از شهرهای استان رونق اقتصادی ندارند.

وی با اشاره به این که دو هزار و ۵۰ هکتار بافت فرسوده در گلستان وجود دارد، ادامه داد: در شهرهای گرگان و گنبدکاووس طرح بازآفرینی شهری تهیه شده است اما هیچ زمینی برای اجرای پروژه ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح های دولتی در گلستان زمین نداریم و با این مشکل در بافت های فرسوده هم مواجه هستیم.

هاشمی با بیان این که تسهیلات خوبی در حوزه بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، اضافه کرد: به نظر می رسد در تامین بعضی از زیرساخت ها در این بافت ها دستگاه های همسو، همپای راه و شهرسازی پیش نرفته اند.

وی هم به وضعیت اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: قطب اقتصادی گلستان کشاورزی بوده و این استان نتوانسته در حوزه های گردشگری، صنعت و معدن و ... جایگاه مناسبی داشته باشد.

وی با بیان این که در پنج سال دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در گلستان رقم خورده است، گفت: گلستان از نظر رتبه اقتصادی در بین استان های کشور رتبه ۲۴ و یا ۲۵ را داراست اما در پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی رتبه پنجم کشور را کسب کرده ایم.

بهره برداری از بندر خشک تا ۶ ماه آینده

هاشمی به تعهد اشتغال استان هم اشاره و بیان کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۹ هزار شغل بود که ۲۱ هزار و ۱۶۵ شغل ایجاد کردیم.

وی با بیان این که هم اکنون در سه روستای گلستان هیچ جوان بیکاری وجود ندارد، افزود: فرمانداران ۱۴ شهرستان قول داده اند اما در ۵۰ روستا بیکار نداشته باشیم.

استاندار گلستان به موضوع اجرای بندر خشک اینجه برون هم اشاره و تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته بیشترین هزینه در بندر خشک انجام و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان منابع بخش خصوصی در راه آهن هزینه شده است و ظرف پنج تا ۶ ماه آینده بندر خشک اینجه برون به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این که گلستان تنها استان کشور است که ساحل دارد اما بندر ندارد، گفت: چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی گمیشان برای اجرای بندر مطالعه شده است.

کد خبر: 955937

وب گردی

وب گردی