فطریه انسان را بیمه می‌کند

امام جمعه گرگان کفت: در روایات واردشده فطریه انسان را بیمه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی، صبح جمعه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: در دعای قنوت نماز عید فطر خداوند را به‌حق امروز قسم می‌دهیم آنچه را که نیک است برای ما در نظر گیرد.

وی افزود: اجرای این مراسم تجدیدعهد مسلمانان با رسول خدا است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه وحدت و همدلی یکی از موضوعاتی است که در این قنوت اشاره‌شده، گفت: نیاز است علما و دانشمندان در یک کمیسیون اجتماع کنند و به موضوع برپایی نماز عید فطر در روزی مشترک بپردازند چراکه هرچه وحدت همدلی بیشتر باشد آثار و برکات آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در قنوت نماز عید فطر آمده خدایا آنچه را که خیر پیامبر و اهل پیامبر در آن وارد کردی برای ما هم وارد کن و آنچه را که از زشتی بیرون آوردی ما را هم بیرون بیاور، افزود: یکی از موضوعاتی که امروز در جامعه ما بسیار کم‌رنگ شده مسائل اخلاقی است و دعای که امروز در قنوت خوانده‌شده یکی از نیازهای جامعه است.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان مسلمانان خود را تشنگی و گرسنگی دادند تا از امر خداوند اطاعت کنند و خداوند متعال بندگان خود را مورد عنایت قرار می دهد.

وی با بیان اینکه امروز روز پاداش گرفتن است، تصریح کرد: باید سعی کنیم از آنچه که در ماه مبارک بهره گرفتیم نگهداری کنیم چراکه این‌ها سرمایه، ذات و توشه سفر آخرت هستند.

احسان و نیکی به مردم را نباید فراموش کرد

امام‌جمعه گرگان گفت: باخدا عهد و پیمان ببندیم که در طول سال اعمال حرام همچون دروغ انجام ندهیم و امانت را خیانت نکنیم که این‌ها از مهم‌ترین مسائل روز قیامت به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکی به مردم را نباید فراموش کرد، افزود: برای خدمت‌رسانی به مردم نیاز به پول نیست و هر اقدام نیکی خدمت شناخته می شود؛ به طول مثال اگر زمانی شاهد ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده بودیم باید از آن جلوگیری کنیم.

وی در پایان در خصوص پرداخت فطریه اظهار کرد: افرادی که قدرت مدیرت اقتصادی خود ندارند فطریه بر آنان واجب نیست.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: همان‌گونه که در روایات ما واردشده فطریه انسان را بیمه می‌کند و اگر افرادی که می‌توانند برنج پرداخت کنند همه را برنج و کسانی کمی برایشان مشکل است گندم بدهند که قیمت آن پنج هزار تومان است.

901

کد خبر: 956016

وب گردی

وب گردی