جشنواره حرکت می‌تواند مدلی از گردهمایی‌های گفت‌وگو محور باشد

جلسه هم‌اندیشی پیرامون بررسی و اصلاح ساختارهای آموزشی در انجمن‌های علمی دانشجویی، با حضور صاحبنظران و کارشناسان حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی در محل اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس عسکری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در این جلسه ضمن تشکر از کسانی که در فرایند شکل‌گیری آموزش انجمن‌های علمی و برگزاری جشنواره حرکت، مؤثر بوده‌اند اظهار کرد: جشنواره دوره بعد یا به عبارتی جشنواره ۱+۱۰ باید از دوره‌های قبلی آن متمایز شود. امسال جشنواره باید به سمت گفتگو پیش برود و نمایشگاه حرکت می‌تواند مدلی از گردهمایی‌های گفتگو محور باشد و این الگو را شکل بدهد.

در ادامه برخی از صاحبنظران و کارشناسان حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی که در برگزاری ادوار گذشته جشنواره حرکت تجربه همکاری مؤثر داشتند به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

یکپارچه‌سازی نوع نگاه مسئولان دانشگاهی به انجمن‌های علمی، جشنواره حرکت دروازه ورود جامعه به دانشگاه و حلقه اتصال بین علم و اجتماع باشد، تقویت فضای ترویج علم در دانشگاه‌ها، یک انجمن خوب، انجمنی است که بتواند در دانشگاه ایجاد بستر نماید، جشنواره حرکت از مسابقه به سمت یادگیری پیش برود، در جشنواره دستاوردهای علمی برتر در سطح کشور به انجمن‌ها معرفی شود، نسل جدید انجمن‌های علمی باید کارویژه مشخصی داشته باشند، اولویت‌های پژوهش استانی به انجمن‌های علمی معرفی شود، برخی از مهمترین مواردی بود که توسط صاحبنظران در جلسه مطرح شد.

در پایان، مقرر شد این جلسات با حضور صاحبنظران برای رسیدن به یک مدل مطلوب ادامه یابد.

201

کد خبر: 956026

وب گردی

وب گردی