آمریکا به سوریه هشدار داد

آمریکا در حمایت از تروریست های مستقر در جنوب سوریه به دمشق هشدار داده که دست به عملیات نظامی در مناطق جنوبی یا جنوب غربی سوریه که سال گذشته به منطقه کاهش تنش تبدیل شده، نزند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشا تودی، آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن هنوز نسبت به گزارش های مربوط به عملیات پیش روی دولت سوریه در جنوب غرب این کشور نگران است و معتقد است که این عملیات در محدوده منطقه کاهش تنش که سال گذشته روسیه و آمریکا بر ایجاد آن توافق کرده بودند اجرا خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن مجددا تأکید ی کند که هرگونه حمله نظامی به مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه ممکن است به تشدید درگیری ها منجر شود و در مقابل آن ایالات متحده واکنش قاطعانه و مناسبی در این زمینه خواهد داشت.

آمریکا ادعا می کند که توافق آتش بس و ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه با هدف کاهش درگیری ها و نجات جان مردم سوریه ایجاد شده است. واشنگتن همچنین تأکید کرده که مهم است سه کشور تضمین کننده آتش بس در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) از مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه هم حمایت کنند و تمام تلاش خود را انجام دهند تا توافقی که سال گذشته در خصوص این منطقه ایجاد شده، حفظ شود.

در ادامه آمریکا از روسیه هم خواسته به عنوان عضو دائم شورای امنیت مسئولیت خود را برعهده بگیرد و از نفوذ دیپلماتیک و نظای خود بر دولت سوریه برای توقف حملات دمشق به این منطقه استفاده کند.

این در حالی است که رئیس جمهور سوریه پیشتر گفته بود که سناریوی آزادی جنوب سوریه هنوز کاملا مشخص نیست و معلوم نیست که این منطقه با جنگ آزاد خواهد شد یا با مذاکره. مناطق جنوبی و جنوب غربی سوریه مناطقی مانند درعا، قنیطره و سویداء را شامل می شود که در مرز اردن و اراضی اشغالی قرار دارد.

یک منبع نظامی تأکید کرده است که عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه در حال توسعه داده به مناطق تحت کنترل خود در جنوب سوریه هستند تا یک حکومت خودمختار تحت نظارت آمریکا در این منطقه تشکیل دهند.

به گفته این منبع تروریست های تحت حمایت آمریکا بنا دارند با بهانه و ادعای نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش یا حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه، به سه استان جنوبی سوریه حمله کنند و آمریکا هم به صورت غیر مستقیم مسئولیت حمایت از این گروهک های تروریستی را برعهده دارد.

کد خبر: 956036

وب گردی

وب گردی