‌کاهش ۳۰ درصدی تولید نفت ایران و ونزوئلا در سال آینده

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد با توجه به بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، تولید نفت دو کشور طی سال آینده ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل AEA آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود نسبت به چشم‌انداز تولید نفت سال 2016 در جهان پیش‌بینی کرد، اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا در کنار تداوم بحران در ونزوئلا به کاهش 30 درصدی تولید نفت دو کشور منجر خواهد شد.

در این گزارش آمده است؛ در سال آینده تولید نفت ایران و ونزوئلا در مجموع 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت که البته افزایش تولید نفت از سوی دیگر تولیدکنندگان نظیر عربستان و روسیه این کاهش تولید را جبران خواهد کرد.

در این گزارش، میزان کاهش تولید نفت ایران 900 هزار بشکه معادل 23 درصد و کاهش تولید نفت ونزوئلا 550 هزار بشکه معادل 40 درصد تولید نفت این کشور پیش‌بینی شده است.

تولید نفت ونزوئلا هم‌اکنون هم به کمترین میزان طی دهه‌های گذشته رسیده که علت اصلی آن تداوم بحران اقتصادی و تأثیر آن بر زیرساخت‌های نفتی این کشور است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده است: هنوز هیچ قضاوتی درباره کشورهایی که خرید نفت از این دو کشور را کاهش خواهند داد انجام نشده است.

در پی تصمیم آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های نفتی علیه ایران و خروج از توافق هسته‌ای، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی شامل شرکت‌های اروپایی خرید از نفت ایران را کاهش داده و از پروژه‌های نفتی و گازی ایران خارج شده‌اند.

هفته آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک تشکیل جلسه خواهد داد و درباره افزایش احتمالی عرضه نفت به بازار جهانی مذاکره خواهند کرد.

منبع: فارس

402

کد خبر: 956103

وب گردی

وب گردی