همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با شرکت کشت و صنعت کارون

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: با شرکت کشت و صنعت کارون که یکی از قطب های کشاورزی و صنعتی کشور به شمار می رود، گفتمانی داشتیم که بتوانیم موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کنیم تا این واحد دانشگاهی‌ بتواند در حوزه صنعت پررنگ تر عمل کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ دکتر محمدحسین پورمحمدی در حاشیه نشست مشترک با معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، در زمینه فعالیت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد شوشتر به عنوان تنها واحد دانشگاهی دارای مرکز رشد واحدهای فناور در استان خوزستان است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در طول یک سال اخیر به آن توجه کرده بحث کارآفرینی و اشتغال است که یکی از دغدغه های اصلی جامعه نیز محسوب می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر انجام فعالیت های مهارت آموزی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین را لازمه ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و افزود: به دنبال آن هستیم که بتوانیم در کنار مباحث تئوریک، مباحث عملی آموزش داده شود و شرایط لازم برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان فراهم شود.

پورمحمدی با اشاره به راه اندازی کارگروه اشتغال و کارآفرینی در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ایجاد اشتغال پایدار برای دانشجویان در زمان تحصیل و پس از آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده گفت: ما در راستای سخنان مقام معظم رهبری درباره ارتباط صنعت و دانشگاه ورود کرده ایم به طوری که با کشت و صنعت کارون که یکی از قطب های صنعتی و کشاورزی کل کشور به شمار می رود، گفتمانی داشتیم که بتوانیم موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کنیم تا دانشگاه ها نیز بتوانند در حوزه صنعت پررنگ تر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر طرح های مختلفی نظیر طرح ملی برداشت سبز و ... وجود دارد که انتظار می رود با توجه به اثرات مختلف آلایندگی که کشت و صنعت کارون دارد با دانشگاه همکاری هایی را داشته باشد.

کد خبر: 956161

وب گردی

وب گردی