مردم بازوی امام جمعه هستند

امام جمعه آبادان گفت: مردم بازوی امام جمعه هستند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه آبادان با بیان این که نماز جمعه یک نماز عبادی _ سیاسی محسوب می شود، در گفت وگو با خبرگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این نماز از باارزش ترین نعمتهایی است که اسلام در اختیار مسلمانان قرار داده که امام جمعه و مامومین باید بتوانند به بهتری شکل از این نعمت استفاده کنند.

وی با اشاره به این که نماز جمعه از دو بخش نماز و خطبه ها تشکیل شده، گفت: خطبه های نماز جمعه جزئی از نماز محسوب می شوند. خطبه های نماز جمعه به دو بخش خطبه اول و دوم تقسیم می شود که پس از خطبه اول اسلام تاکید شده است از حمد و ثنای الهی و واجباتی که در نماز اول نماز جمعه است به موضوعی از وسایل اخلاقی سفارش شود.

امام جمعه آّبادان تصریح کرد: در خطبه دوم نماز در پس از سفارش به تقوا امتحان توصیه کرده که در این خطبه به مسائل روز و مشکلات مردم پرداخته شود و مسائل دنبال اسلام که امروز مبلایات مردم جامعه نهادها مسوولین در حقوقی که اعم از حقوق مردم یا دینی است در خطبه دوم پرادخته شود و یکی از ماموریت های مهم امام جمعه امروزه امر به معروف و نهی از منکر تا بتواند این کار را به معنای کامل در دو خطبه پیاده کند.

ابرهیمی تصریح کرد: اگر به ماهیت اصلی نماز جمعه بازگردیم و نماز جمعه را محل امنی برای مردم و جوانان تعیین کنیم قطعا مردم گرایشات نسبت به حضور نماز جمعه بیشتر حاد شد.

نماز امام جمعه در میان مردم باید برگزار شود

وی با بیان این که نماز جمعه در میان مردم باید برگزار شود، گفت: امام جمعه باید شخصیت اجتماعی و مردمی داشته باشد و حرف او حرف مردم باشد, از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی امام جمعه از مردم نباید فاصله نگیرد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: مردم بازوی امام جمعه بوده و این نماز به دست آنها اداره می شود و روز به روز گرایش مردم به نماز جمعه بیشتر خواهد شد.

ابراهیمی افزود: به گفته مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه بصیرت تقوی و قلب فرهنگی هر شهری است، یعنی اینجا باید فرهنگ شهر را بتواند هدایت کند و قرارگاه بصیرت است یعنی امام جمعه باید بتواند آسیب های شهر را شنایایی و نقشه فتنه دشمن را تشخیص دهید و با درایت کامل در نماز جمعه وارد بررسی قرار گیرد.

901/900

کد خبر: 956162

وب گردی

وب گردی