پیام تبریک مقامات به تیم ملی فوتبال

مقام های سیاسی ایران شامگاه جمعه هر یک به شیوه ای، برد تیم ملی فوتبال در نخستین بازی از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه را تبریک گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «حسن روحانی» رئیس جمهوری، با انتشار عکسی از خود به هنگام تماشای بازی، به این پیروزی واکنش نشان داد و گفت: با یک بازی حساب ‌شده و پیروزی دلچسب همه ملت ایران را شاد کردید؛ بچه‌ها مچکریم.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه هم با انتشار پوستری از بازیکنان تیم ملی در کنار اقشار مختلف مردم در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: امشب ملی پوشان، همت و غیرت ایرانی را به نمایش گذاشتند. این برد شیرین گوارای ملت ایران باد.
«حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهوری اما واکنش متفاوتی به این پیروزی داشت. وی در صفحه توئیترش گفت: شادی سراسر ایران را فرا گرفته است. ایرانیان در سراسر جهان به ایرانی بودن خود افتخار می کنند. شادی ملت ماندگار می شود اگر دولت از شر کاستی و کاهلی و مخالفانش از شر کینه و کنایه رها شوند.
آشنا در پست دیگری، با لحنی کنایه آمیز نوشت: سوریه و عراق و لبنان تلاشهای سختی برای صعود از رقابتهای منطقه ای بود. برجام تلاشی برای صعود از گروه بازندگان به جام جهان بود. امروز که در جام جهانیم؛با تهدید و تحریم به عقب باز نمی گردیم. مراقب گل به خودی باشیم!اشتباه محاسبه بازیکن دفاعی می تواند شادی ملتی را به عزا تبدیل کند.
«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به بازی حریفان دیگر ایران در جام جهانی نوشت: بازی پرتغال - اسپانیا هیجان بازی ایران - مراکش را داغ نگاه داشت و عید فطر امسال را خاطره‌انگیز و ماندنی کرد. شادی و هیجان مثبت نیاز جامعه ایرانی است. دل‌های‌تان شادمان، لب‌های‌تان خندان.
«علی مطهری» نایب رئیس مجلس نوشت: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر مراکش در حالی که همه ما به مساوی هم راضی بودیم، جای آن دارد که سجده شکر بجا آوریم. این پیروزی در روز عید سعید فطر بر همه ایرانیان مبارک باد.
«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات هم در صفحه توئیترش گفت: دمتون گرم، مردانه بازی کردید و ملتی رو شاد کردید.
تیم ملی فوتبال ایران شامگاه جامعه در نخستین بازی خود در جام جهانی 2018 روسیه، با نتیجه یک بر صفر مقابل مغرب پیروز شد.

کد خبر: 956174

وب گردی

وب گردی