زمان تشییع قانعی راد مشخص شد

پیکر دکتر محمدامین قانعی راد جامعه شناس پیشکسوت و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور روز یکشنبه 27 خرداد ماه جاری تشییع می شود.

به گزارش ایسکانیوز، پیکر محمدامین قانعی راد که عصر پنج شنبه 24 خرداد دار فانی را وداع گفت، از محل کارش، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تودیع و پس از آن از خانه دومش انجمن جامعه شناسی ایران تا قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تشییع می شود.

در متن اطلاعیه خانواده و همکاران دکتر قانعی راد درباره مراسم تشییع و ترحیم وی آمده است:

درگذشت اندوهبار دکتر محمدامین قانعی‌راد جامعه‌شناس و اندیشمند برجسته کشور، سوگ بزرگ همه آنانی است که به انسانیت، اخلاق، دانش و مسوولیت اجتماعی می‌اندیشند.

این اطلاعیه افزوده است: او در خانواده، دانشگاه و جامعه سرمشقی کم‌نظیر در رفتار انسانی، اندیشه‌ورزی، کنشگری و وارستگی بود. میراث ماندگار علمی و مدنی وی همچنان برای بازماندگان، همکاران و همراهانش راهگشا و درس‌آموز است.

مراسم تشییع و ترحیم این استاد برجسته بدین شرح است؛

مراسم تودیع؛ ساعت 8 و 30 دقیقه؛ مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سهیل، پلاک 9

تشییع؛ ساعت 9 و 30 دقیقه؛ انجمن جامعه شناسی ایران واقع در بزرگراه جلال آل‌احمد، جنب دانشگاه

تربیت مدرس، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
ترحیم؛ روز سه شنبه 29 خردادماه، ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه؛ مسجد جامع شهرک قدس میدان صنعت

قانعی‌راد متولد 1334 رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران و عضو هیات علمی و استاد جامعه‌شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بود.

او عصر پنج شنبه 24 خرداد در سن 63 سالگی به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان کسری دار فانی را وداع گفت.

از جمله آثار مرحوم قانعی راد می توان به «ساختار مدیریت نظام علمی کشور»، «نظام علمی کشور در برنامه سوم توسعه» و «ناهمزمانی دانش: روابط علم و نظام‌های اجتماعی - اقتصادی در ایران» اشاره کرد.

«تبارشناسی عقلانیت مدرن» (قرائتی پست مدرن از اندیشهٔ دکتر علی شریعتی)، «جامعه‌شناسی رشد و افول علم در ایران»،‌ «هابرماس و روشنفکران ایرانی» و بسیاری تالیفات و مقالات دیگر از آثار او است.

500

کد خبر: 956182

وب گردی

وب گردی