سوم تیرماه ،آغاز توزیع کارت کنکور سراسری ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:سوم تیرماه ،آغاز توزیع کارت آزمون سراسری ۹۷ است و این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه برگزار خواهد شد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار آمون سراسری سال 97 و زمان و نحوه توزیع کارت شرکت در این آزمون گفت:کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی و هنر در روزهای یکشنبه سوم تیر تا چهارشنبه ششم تیرماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود:کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می شود.

توکلی خاطر نشان کرد: آزمون سراسری سال ۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می شود.

وی متذکر شد:بدیهی است داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند نیز باید دو یا سه کارت ورود به جلسه را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش شد در پایان تاکید کرد: اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر جزئیات نحوه دریافت کارت و رفع نقص احتمالی و شرایط برگزاری آزمون فردا یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ منتشر می شود.

گفتنی است ،نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان قرار می گیرد.مجموع ثبت نام داوطلبان به تعداد یک میلیون و یازده هزار و سیصد و شصت نفر است. تعداد داوطلبان شرکت کننده زن 599 هزار و 121نفر است که سهم 59.24 درصدی از داوطلبان کنکور سراسری 97 را شامل میشود .همچنین تعداد داوطلبان شرکت کننده مرد 412 هزار 263 نفر که سهم 40.76 درصد داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 97 را شامل می شود .و گروه آزمایشی علوم تجربی با بیشترین تعداد شرکت کننده بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده است و تعداد داوطلبانی که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده اند ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر می باشد.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 956235

وب گردی

وب گردی