اندیشه‌های توران میرهادی بررسی می شود

امروز یکشنبه ۲۷ خرداد مراسمی با عنوان «توران میرهادی و جهان ایرانی» در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، افکار و اندیشه‌ها و فعالیت‌های توران میرهادی تنیده با جهان ایرانی است. «مدرسه فرهاد» به عنوان آرمان یک تجربه ایرانی شکل گرفت و تا زمان توقف در سال ۱۳۵۷ یک لحظه در این راستا آرام نگرفت. هیچ تجربه‌ای را برای خود نخواست بلکه در سه کتاب آنها را در اختیار جامعه گذاشت و همواره با مسئولان آموزش و پرورش گفتگو کرد.

دومین دستاورد بزرگ توران میرهادی تاسیس شورای کتاب کودک همراه دوست دیرین، لیلی ایمن (آهی) و دیگر همراهان است تا سایبانی باشد امن، برای نویسندگان، تصویرگران، مترجمان، کارشناسان و فرهنگ دوستان، تا درخت ادبیات کودکان بارور شود و دَرِ جهان ایرانی را به روی جهان نیز بگشاید.

در سومین تجربه بزرگ، نیز تالیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، توران میرهادی و یاران او آستین‌ها را بالا می‌زنند تا سندی بیافرینند هم از جهان ایرانی و غیرایرانی؛ سندی که هر خواننده از کودک تا بزرگسال نسبت به گذشته و فرهنگ خود آگاه شود و با قدرت و سربلندی در کنار جهان بنشیند.

مراسم «توران میرهادی و جهان ایرانی» با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهر تهران، مجله بخارا و شورای کتاب کودک، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و ... امروز یکشنبه ۲۷ خرداد برگزار می‌شود و در آن نوش‌آفرین انصاری، دکتر مرادی، سوسن اصیلی، لیلا کفاش‌زاده و حسین شیخ‌رضایی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این مراسم از کتاب‌های باز نشر شده توران میرهادی رونمایی خواهد شد.

این مراسم ساعت پنج بعد از ظهر در خانه وارطان به نشانی میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی، پلاک۵۱۴، برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 956332

وب گردی

وب گردی