قاسمی: تروریست ها امنیت افغانستان راهدف گرفته اند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله انتحاری در افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت: تروریست ها و بدخواهان ملت افغانستان ثبات و امنیت این کشور را هدف قرار می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید انفجار انتحاری عصر امروز در گردهمایی نیروهای دولتی و گروههای افغانی که دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت با دولت و ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

وی اظهار کرد: بدخواهان ملت افغانستان که ثبات و آرامش و تلاش های اخیر از جمله آتش بس میان دولت و گروه طالبان را مغایر با منافع خود می دانند، تحقق آتش بس و وحدت در این کشور را تاب نیاوردند و با خلق جنایتی دیگر نشان دادند بقاء و دوامشان در جنایت آفرینی و تفرقه افکنی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: دیر زمانی نخواهد پائید که دولت و ملت افغانستان بر این عناصر تروریست که مخل وحدت هستند، ثبات و امنیت فایق آمده و ثمره صبر و مقاومت خود را با پیروزی بر تروریسم دریافت خواهند کرد.

براثر انفجار مهمات در تجمع اعضای طالبان در استان ننگرهار افغانستان که به مناسبت عید فطر در دومین روز از آتش بس اعلام شده از سوی این گروه برپا بود، 20 تن کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

این حادثه روز شنبه هنگامی رخ داد که جمعی از غیرنظامی ها، نیروهای دولتی و اعضای طالبان در شهر «غازی امان‌الله» شهرستان «رودات» این استان گردهم آمده بودند تا در سایه آتش بس اعلام شده جشن های عید فطر را برگزار کنند.

301

کد خبر: 956348

وب گردی

وب گردی