رونمایی از آلبوم «هیچ در هیچ»

آلبوم موسیقی «هیچ در هیچ» با آهنگسازی هوشنگ کامکار، آواز ارسلان کامکار و صبا کامکار در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، آلبوم «هیچ درهیچ» با 6 قطعه از آثار هوشنگ کامکار و اشعار بیژن جلالی با عنوان هیچ در هیچ، با هر غم، تو از در آمدی، نقشی بر دل، اگر جهان به سر آید و مرثیه ای برای شاعر برای ارکستر سمفونیک به همراهی آواز سلو و همراهی گروه کُر بر روی اشعارمدرن و سپید بیژن جلالی تنظیم شده است.

محتوای این اثر ، موسیقی مدرن و معاصر ایران است که پیوندی میان موسیقی معاصر مدرن و موسیقی سنتی ایران است. ترکیب عوامل و ویژگی های موسیقی مدرن امروز جهان و توجه به کاربُرد از این موارد برای جلوه ی روح ایرانی اثر از شاخصه های مهم این آلبوم است که توسط موسسه فرهنگی هنری «راوی آذر کیمیا» تولید و منتشر شده است.

هوشنگ کامکار (متولدسال ۱۳۲۵ - سنندج) موسیقی را نزد پدرش استاد حسن کامکار آموخت و مدت دو سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت.

وی سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ درجه لیسانس در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در کنسرواتوار سانتاچی چیلییای رُم به تحصیل کنترپوان و فوگ ادامه داد و درجه فوق لیسانس موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده سانفرانسیسکو دریافت کرد.

همچنین مدت ۱۰ سال در دانشکده موسیقی(دانشگاه هنر) به تدریس موسیقی پرداخت و مدیریت گروه موسیقی این دانشگاه را به مدت ۶ سال برعهده گرفت. ی سرپرستی گروه موسیقی کامکارها را نیز به وی سپردند.

دور تا نزدیک، پوئم سمفونی خرمشهر و حلبچه، منظومه سمفونیک مولانا، شباهنگام، کوچ بنفشه ها،خورشید مستان، سروکی دل، محاق، در گلستانه، بهاران آبیدر، بر تارک سپیده، به یاد حافظ، سماع مجلسیان، سماع ضربی‌ها، باله شهرزاد،کوچه چوارباخ، باغ های پژمان، پوئم سمفونیک کردی و شباهنگام را می توان از آثار آهنگسازی وی برشمرد.

همچنین هوشنگ کامکار در زمینه ترجمه و تالیف آثار موسیقی کتاب های اصول ارکستراسیون( ریمسکی کورساکوف)، فوگ و انوانسیون، فنون اصلی آهنگسازی در تئوری و عمل(جان ورال)، هارمونی قرن بیستم (وینسنت پرسی کتی)، کنترپوان مدال، براساس شیوه موسیقی قرن شانزدهم(دیوید بویدن)، موسیقی کلاسیک و رمانتیک و ارکستراسیون( کنت کنان) را به چاپ رسانده است.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند. تلفن گویای20-22872818 داخلی 121 برای آگاهی بیشتر اعلام می شود.

503

کد خبر: 956363

وب گردی

وب گردی