پور مختار: ایران بیش از این منتظر نخواهد ماند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه سند برجام سنگ محک اروپاست گفت: اروپا باید سریعاً موضع خودش را در مقابل آمریکا مشخص کند.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره فرصت اروپایی ها برای اخذ تضمین برجام گفت: باتوجه به صحبت های آقای روحانی دیگر فرصتی نمانده است و نمی توانیم بیش از این منتظر بمانیم تا اروپا تعیین تکلیف کند.

وی اذعان کرد: سند برجام سنگ محک اروپاست ، بر همین اساس اروپا ابتدا باید سریعاً موضع خودش را در مقابل آمریکا مشخص کند و نباید بازیچه آمریکا شود و با ورود و خروج آن در یک سند بین المللی باعث تزلزل و ضعف جایگاهش شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این اتفاق می تواند برای اروپا به یک موقعیت تاریخی تبدیل شود و برای همیشه خودش را از آمریکا مستقل کند،ضمن آنکه ممکن است در این مسیر تحت فشار قرار گیرد اما دنیا فقط آمریکا نیست،چرا که آمریکا فقط 300میلیون جمعیت دارد و لذا اروپا باید به شرق، آفریقا و خاورمیانه نگاه کنند و اگر این کارها را انجام دهد قطعا به نفعش خواهد بود.

پورمختار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده که بیش از این منتظر نخواهد ماند و فعلا با مصوبه مقابله با تامین مالی تروریسم حدود 2ماه عقب افتاد تا ببینیم اروپایی ها در آینده چه اقدامی خواهند کرد.

وی درباره NPT گفت: این طرح را رسما تصویب کردیم و در چهارچوب این طرح ،مجوزهای قانونی و اسناد بین المللی کارها را انجام خواهیم داد، بنابراین ورود به مراحل بعد بستگی به شرایط و رفتار کشورها دارد که براساس آن تصمیم خواهیم گرفت و الان نظرمان بر خروج از NPT نیست.

301

کد خبر: 956386

وب گردی

وب گردی