گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت در لبنان برگزار می‌شود

هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی، 6 تا 8 تیرماه سال جاری به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی، 6 تا 8 تیرماه سال جاری با موضوع «ادیان و محیط زیست» به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در آنطلیاس لبنان برگزار می‌شود.

این دور از گفت‌وگوی دینی بعد از ظهر روز چهارشنبه (6 تیرماه) با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مقام عالی جاثلیق آرام اول، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی، رسماً افتتاح می‌شود.

اولین جلسه علمی این دور از گفت‌وگوها با موضوع «محیط زیست و ارزش‌های مشترک اخلاقی در ادیان الهی» روز پنجشنبه (7 تیرماه) با سخنرانی آرتیوت ضهرابیان، از تهران، خانم شهین اعوانی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه علمی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

«تعامل رهبران ادیان با محیط زیست» دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع) موضوع دومین جلسه علمی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی است. در این دور از گفت‌وگوی دینی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو شورای خبرگان رهبری و اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران حضور و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

سومین جلسه علمی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی با موضوع «تأثیر محیط زیست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از دیدگاه اسلام و مسیحیت» و با ارایه مقالات علمی توسط برج حاجیان، مدیرکل وزارت محیط زیست لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مرتضی صانعی، مدیرکل تحصیلات تکمیلی و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سلسله جلسات علمی این دور از گفت‌وگوی دینی با موضوع «انسان و طبیعت در آموزه‌های ادیان اسلام و مسیحیت» به پایان می‌رسد. در جلسه چهارم سید حسن اسلامی، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، کارن خانلری، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و مقام روحانی هرانت طهانیان، مسئول اتحاد کلیسایی در مقر کاتولیکوسی سیلیسی مقالات خود را ارایه می‌دهند.

آیین اختتامیه روز جمعه (8 تیرماه) با حضور ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان و جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی همراه با جلسه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت برگزار می‌شود.

بنابر اعلام این خبر، مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکنون اقدام به برگزاری هفت نشست دینی با کلیسای حواریون ارمنی حوزه سیلیسی کرده که هفتمین دور این گفت‌وگوها طی روزهای 23 و 24 آذر با عنوان «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افرا‌ط‌گرایی» در تهران برگزار شد.

500

کد خبر: 956414

وب گردی

وب گردی