ترامپ نه با سیاست که غریزی  تصمیم  می گیرد

مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده بر این باور است که تصمیمات غریزی و احساسی دونالد ترامپ آمریکا را در آستانه یک جنگ اقتصادی بزرگ قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سوزان رایس مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درسال های 2013 تا 2016 می گوید: "ایالات متحده در موقعیت یک جنگ تجاری قرار گرفته که نه تنها رقبا، بلکه متحدان و همپیمانانش را هم دربر خواهد گرفت."

به گزارش سی ان ان، رایس در گفتگو با فرید زکریا می گوید:"ما یک رئیس جمهور داریم که به صرف وقت و تعمیق روابط، اعتقادی ندارد. او با مسائل غریزی و احساسی برخورد می کند؛ خواه طرف مقابل کره شمالی باشد یا رقیب سرسختی مثل چین."

رایس اضافه کرد :"تصمیم گیری های خلق الساعه ترامپ نه براساس محاسبات تاریخی یا روابط استراتژیک یا براساس روح رهبری ایالات متحده، بلکه دفعتا و غریزی شکل می گیرد. هفته قبل یک دوره غیرمعمول را در روابط ایالات متحده در عرصه بین الملل شاهد بودیم. نگاه کنید او چگونه با شرکای ما در G7 برخورد می کند؟ یا چگونه جلسه می گذارد و چگونه به ناگهان جلسه را ترک می کند و به ناگهان سر از سنگاپور در می آورد و به دیدار دیکتاتور کره شمالی می رود."

کد خبر: 956501

وب گردی

وب گردی